مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: مشترکان کم مصرف برق در استان امسال تا ۲۰ برابر سال قبل و برای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف دو هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند.

مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان درهمایش نقش بسیج در مدیریت مصرف اظهارداشت: در چند سال اخیر کشور درگیر ناترازی انرژی است و تولید و مصرف همخوانی ندارد که در این راستا برنامه‌های مدونی از سوی وزارت نیرو تنظیم شد تا با راهکار‌های عملی بتوان از پیک بار در تابستان عبور کرد.

وی اضافه کرد: از آنجا که نمی‌توان انرژی را ذخیره کرد بخشی از این ناترازی ناشی از عدم توسعه نیروگاهی و بخش مهم دیگر آن نبود مدیریت مصرف است که برای هر بخش اقداماتی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکنت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: در دولت سیزدهم ۳۵ هزار مگاوات تولید انرژی در دستور کار قرار گرفت که با اقدامات انجام شده ۷ هزار مگاوات آن وارد مدار تولید شده و امسال هم ۶۵۰۰ مگاوات دیگر در برنامه تولید قرار دارد.

وی اظهارداشت: همچنین ۱۰ هزار مگاوات انرژی برق هم بایستی در بخش صنعت ایجاد شود تا بتوان به نیاز‌های این بخش پاسخ داد.

 پرداخت ۱۱۵۰ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در کشور

خواجه وند با اشاره به برنامه‌های مدیریت مصرف و تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف گفت: در سال گذشته بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک برق در کشور با رعایت الگوی مصرف توانستند از پاداش وزارتخانه برخوردار شوند و در این راستا یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پاداش پرداخت شد.

این مسئول یادآورشد: در استان قزوین حدود ۶۴۶ هزار مشترک برق داریم که ۵۰۷ هزار مشترک آن خانگی هستند که حدود ۴۳ درصد الگویمصرف را رعایت کردند و بیش از ۲۳ درصد مشترکین مشمول پاداش شدند و ۵۴ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها پرداخت شد.

خواجه وند بیان کرد: در استان قزوین مشترکان کم مصرف خانگی ۱۶میلیارد و هشتصد میلیون تومان و مشترکین صنعتی و کشاورزی بیش از ۳۹ میلیارد تومان پاداش همکاری دریافت کردند.  

وی گفت: برای عبور از پیک تابستان موضوع مدیریت مصرف و پرداخت پاداش صرفه جویی به کم مصرف‌ها و افزایش پلکانی تعرفه‌ها برای بد مصرف‌ها در دستور کار قرار گرفته و امسال مشترکان بیشتری مشمول دریافت پاداش می‌شوند و پاداش‌ها نیز ۲۰ برابر شده است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت: در چهارماهه گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور میزان الگوی مصرف حدود ۳۰۰ کیلووات ساعت و در خارج از آن ۲۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده و هر مشترکی که کمتر از این میزان نسبت به سال قبل مصرف داشته باشد به ازای هر کیلووات ساعت ملبلغ دو هزار تومان پاداش می‌گیرد.

خواجه وند افزود: امسال هم  ۱۴۰ برنامه اقدام و عمل برای مدیریت مصرف تدارک دیده شده که هر مشترکی پله مصرف را رعایت کند و مصرف خود را کاهش دهد مشمول دریافت پاداش می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های مدیریت مصرف امسال هم با جدیت ادامه دارد و از گروه‌های تاثیرگذار از جمله نیرو‌های بسیج به عنوان همیار انرژی انتظار داریم در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در پیک تابستان به ما کمک کنند تا بتوانیم از پیک مصرف به سلامت عبور کنیم.

برچسب ها: شرکت برق ، کاهش مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار