روزانه ۷۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی از مرز‌های کردستان تردد می‌کنند

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از ‏تردد روزانه ۷۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی و ترانشیپی ازمرز‌های استان خبر داد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان در جریان بازدید نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد درمجلس شورای اسلامی از تأسیسات انبار ‏نفت سنندج لا ارائه گزارشی از عملکرد تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی، توسعه ‏زیرساخت‌های سوخت رسانی، مکانیزه کردن فعالیت ها، و پروژه‌های در دست اقدام اظهار داشت: در حال حاضر ۸۸ جایگاه عرضه فرآورده ‏های نفتی و ۵۴ جایگاه سی ان جی ‏در سطح استان فعال هستند.

او افزود: بر اساس ‏نیاز عملیاتی، رشد جمعیت و گستردگی جغرافیایی و تعداد جایگاه ‏عرضه موجود، عملیات احداث ۷ ‏جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و ۲ جایگاه سی ان جی ‏دیگر نیز در حال انجام است. ‏

نوکانی خاطر نشان کرد: ناترازی گازطبیعی در سال گذشته و محدودیت اعمال ‏شده در تامین گاز ‏طبیعی مورد نیاز نیروگاه، صنایع و دیگر واحد‌های تولیدی در استان، با تلاش و برنامه ریزی همکاران ‏منطقه در تأمین سوخت جایگزین نفتگاز و نفتکوره در نیروگاه، صنعت سیمان و واحد‌های تولیدی جبران ‏شد. 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۹۴ میلیون لیتر ‏نفت‌گاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج ارسال شد.

او با اشاره به شرایط جغرافیایی استان و‎ ‎وجود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، از ‏تردد میانگین روزانه ۷۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی و ترانشیپی از مرز های کردستان خبر داد.

نوکانی عنوان کرد: ‏جلوگیری از عرضه خارج از ‏شبکه نفتگاز، صرفه جویی درمصرف سوخت، جمع‌آوری دلالان ‏سوخت، تسریع در امور کنترل ‏کامیون‌های ترانزیتی، درآمدزایی دولت و ... از جمله مزایای ‏استفاده از سامانه‌های نرم افزاری و پایش ‏و کنترل کارکنان این شرکت می‌باشد که درسال ۱۴۰۱ از محل پایش و کنترل فروش در باک و ‏فروش ‏جایگاه‌های مرزی استان بیش از ۴۵۶ میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

‏مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان اجرای طرح الکترونیکی توزیع نفتگاز ‏بخش ‏کشاورزی، اجرای طرح الکترونیکی توزیع نفت سفید و گازمایع، استفاده از سیستم‌های نرم افزاری در ‏‏کنترل وعرضه سوخت در مرز‌های خروجی استان، بازدید کارشناسان منطقه به ‏صورت منظم از مصرف ‏کنندگان عمده وجزء و. را از دیگر اقدامات منطقه عنوان کرد و افزود: امیدوارم با تلاش، همکاری و ‏تعامل کارکنان منطقه، رانندگان نفتکش‌ها و مالکین مجاری عرضه سوخت بتوانیم این خدمات را با ‏نهایت تلاش شبانه‌روزی، به مردم شریف استان ارائه دهیم.

روزانه ۷۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی از مرز‌های کردستان تردد می‌کنند

شیوا قاسمی پور نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد طی این بازدید ضمن تشکر و قدردانی ‏از زحمات و تلاش‌های مدیر و کارکنان منطقه کردستان بابت پیشرفت محسوس در نظارت، کنترل و ‏سوخت رسانی مطلوب به مردم استان، تقدیر کرد. ‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.