پایان عملیات عمرانی سد قیزقلعه سی خداآفرین تا شهریور

وزیر کشور گفت: عملیات عمرانی سد قیزقلعه‌سی تا شهریور ماه امسال تکمیل می‌شود و مردم از برکات این طرح بزرگ بهره‌مند می‌شوند.

آقای وحیدی در بازدید از طرح نیمه تمام زهکشی خداآفرین گفت: وجود دو سد بزرگ، اراضی وسیع حاصل‌خیز و ظرفیت‌های گردشگری این منطقه همانند گنجی است که در صورت کشف این گنج تحولی اساسی در بخش اقتصادی و درآمدی این شهرستان رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: مخزن سد خداآفرین ظرفیت کم نظیری برای فعالیت‌هایی از قبیل شیلات، کشاورزی و گردشگری است که می‌تواند الگوی خوبی در کشور برای تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت باشد.

آقای حاتمی نماینده شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی هم توانمندسازی شهرداری‌های تازه تاسیس لاریجان و عاشقلو با تخصیص اعتبار ویژه و همچنین انتقال آب کانال خداآفرین به عمق دشت آبش احمد را برای توسعه کشاورزی خواستار شد.

فرماندار خداآفرین نیز نبود بیمارستان و وضعیت غیراستاندارد راه‌ها را مانع اصلی توسعه این شهرستان دانست و گفت: نبود امکانات زیربنایی بسیاری از صاحبان سرمایه را برخلاف میل باطنی از سرمایه‌گذاری در این منطقه منصرف می‌کند.

آقای نکونام با اشاره به افزایش قاچاق مواد مخدر و ورود و خروج غیرمجاز اتباع خارجی و داخلی از مرز‌های خداآفرین افزایش ضریب انسداد مرزی این شهرستان با استفاده از فن‌آوری‌های اپتیکی و پایشی را خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.