اخیرا فاش شده است که مایکروسافت سعی داشته با استفاده از هوش مصنوعی، کاربران Google Chrome را برای خود جذب کند.

چند سالی است که مایکروسافت و گوگل با یکدیگر درگیری مداوم داشته اند؛ زیرا آن‌ها به شدت سعی در حفظ یا جذب کاربران دارند و هر از چند گاهی تاکتیک‌های جدیدی را برای جذب کاربران به پلتفرم‌های خود امتحان می‌کنند که در مورد دوم، شناسایی شده است که مایکروسافت در حال آلوده کردن پاسخ Bing Chat برای جذب کاربران به Edge است.
 
Verge کشف کرده است که ویژگی جدید هوش مصنوعی بینگ هنگام جست و جوی Google Chrome نتایج جست و جوی مرتبطی را ارائه نمی‌دهد و در عوض، ویجت هوش مصنوعی تنها ویژگی‌های Bing را نشان می‌دهد؛ زیرا این ویژگی در حال حاضر در کروم کار نمی‌کند.
 
صفحه وب به جای نمایش نتایج جست و جوی مرتبط، یک تبلیغ تمام صفحه برای Bing و Edge نمایش داده است و لینک‌ها و اطلاعات مورد نیاز کاربر از دید پنهان می‌مانند. مایکروسافت در این مورد تنها به هوش مصنوعی متکی نبوده است؛ زیرا پاسخ‌های تولید شده یکسان نبودند. این آزمایش همیشه متن یکسانی را تولید کرده که نشان دهنده یک شبیه سازی است.
 
مایکروسافت در پاسخ به سوالی در مورد علت این رفتار، بلافاصله آن را خاتمه داده و فاش کرد که این یک آزمایش است. مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که چنین آزمایش‌هایی اغلب "کوتاه" هستند و این اولین بار نیست که مایکروسافت تلاش می‌کند کاربرانی را که به دنبال ویژگی‌های جست و جو با کمک هوش مصنوعی هستند، جذب کند.
 
در اوایل سال جاری، مرورگر مایکروسافت Edge تبلیغی را برای قرار گرفتن در کنار URL Google Bard در نوار جست و جو نشان داد. این تبلیغ ناپدید می‌شد، اما نماد Bing در جای خود باقی می‌ماند که ربات چت Bing را در نمای بخش‌بندی شده Edge باز می‌کند.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.