پایان تصور دشمنان برای حمله به ایران/ فتاح ایرانی، موشکی بی نظیر در دنیا

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: فعالیت‌های ما در حوزه موشکی ادامه خواهد داشت، تا هیچ دشمنی حتی تصور حمله به ایران را هم نکند.

۱۶ خرداد بود که آیین رونمایی از موشک مافوق صوت فتاح با حضور سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسدارن و سید ابراهیم رئیس جمهور کشورمان و همچنین جمعی از فرمانده ها و مسئولان کشور برگزار شد.

رونمایی از موشکی که فناوری و استفاده از آن در دنیا بی نظیر است ایران را پس از آمریکا، روسیه و چین به عنوان چهارمین کشور دارنده فناوری طراحی و تولید موشک‌های مافوق صوت بدل کرده است.

پس از این رونمایی بود که دشمنانی که زمانی توانمندی‌های دفاعی کشورمان را فوتوشاپ و دروغین می دانستند، این روز‌ها و پس از رونمایی از نخستین موشک ابَرفراصوت ایران (فتاح) با ابراز شگفتی از توان بالای دانشمندان دفاعی ایران، فتاح را یک «تهدید جدی و یک چالش فناوری» برای رژیم صهیونیستی برشمرده و مشغول محاسبه هستند که این موشک ظرف چند ثانیه فاصله‌ی ایران تا سرزمین‌های اشغالی فلسطین را طی می‌کند.

واکنش اصلی نسبت به رونمایی از این موشک مافوق صوت برای رسانه‌ها و مسئولان رژیم صهیونیستی بود چرا که آن‌ها بیش از همه از دستیابی ایران به این فناوری ترس دارند و البته باید هم بترسند.

یکی از معروفترین رسانه‌های صهیونیست‌ها یعنی اورشلیم پست خیلی سریع پس از این رونمایی عنوان کرد. فاتح تنها در ۴۰۰ ثانیه به اسرائیل می‌رسد.

این رسانه در خبری دیگر نوشت: سال‌ها است که سران اسرائیل سخن از حمله به ایران می‌زنند، حالا باید راحت گفت اسرائیل توان حمله به ایران را ندارد.

گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز با مطرح کردن سخنانی که نشان از ترس و ناتوانی داشت درباره پیشرفت موشکی ایران و رونمایی از موشک مافوق صوت ایرانی گفت: اسرائیل راه حلی برای مقابله با آن پیدا خواهد کرد.

موشک مافوق صوت فتاح

جدا از صحبت درباره موشک مافوق صوت فتاح، بد نیست بدانیم موشک‌های مافوق صوت به صورت کلی چه مزیت‌هایی دارند.

موشک‌های مافوق صوت، موشک‌ها و یا پرتابه‌هایی هستند که سرعت حرکت آن‌ها ۵ تا ۲۵ برابر سریعتر از سرعت حرکت صوت است. یعنی بین ۱.۶ دهم کیلومتر تا ۸ کیلومتر بر ثانیه به عبارتی دیگر حداقل سرعت این موشک‌ها چیزی حدود ۶ هزار کیلومتر بر ساعت است.

برای مقایسه، سرعت هواپیمای مسافربری حداکثر حدود ۹۲۶ کیلومتر بر ساعت است و موشک‌های مافوق صوت دست کم ۶ برابر سریعتر از هواپیمای مسافربری حرکت می‌کنند. علاوه بر توانایی حرکت در سرعت‌های مافوق صوت این موشک‌ها ویژگی دیگر نیز دارند که ردیابی و پیش بینی حرکت آن‌ها  را دشوار می‌کند. از جمله توانایی مسدود کردن امواج رادیویی و رادار گریزی و مانور پذیری بالا و قدرت تغییر مسیر در زمان حرکت.

موشک‌های مافوق صوت به دلیل سرعت بالا، قدرت مانور بالا و مسیر پرواز غیر قابل پیش بینی می‌توانند در مقایسه با موشک‌های بالستیک به مدت طولانی تری از تشخیص رادار دور بمانند و بنابراین دفاع در برابر آن‌ها مشکل‌تر است و به همین دلیل معمولا برای انهدام اهدافی به کار می‌روند که در فواصل دور قرار دارند و یا اهدافی که برای منهدم کردن آن‌ها زمان کوتاهی وجود دارد.

موشک های مافوق صوت به سه دسته تقسیم می‌شوند. موشک‌های ایروبالستیک که معمولا با یک هواپیما تا یک نقطه مدنظر حمل می‌شوند و بعد شلیک و به صورت فراصوت می‌رسند.

دسته دوم پرنده‌های هوا سور هستند که با یک راکت تا بالای جو هدایت می‌شوند و پس از بازگشت به داخل جو تا رسیدن به هدفشان مانور می‌دهند.

گروه سوم این موشک‌ها کروز هستند که با کمک راکت به صورت مافوق صوت می‌رسند و بعد با استفاده از موتوری به نام اسکرام جت این صورت را حفظ می‌کنند.

با وجود این مزیت‌ها در این فناوری و این موشک‌های مافوق صوت، فتاح چه توانایی‌هایی دارد.

موشک مافوق صوت فتاح با برد یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر می‌تواند تا پیش از برخورد به هدف خود را به سرعت ۱۳ تا ۱۵ ماخ برساند. این اولین مزیت فتاح است، دومین مزیت فتاح نیز کلاهک آن است که می‌تواند در داخل و خارج از جو زمین مانور بدهد.  

سرعت بالای موشک فتاح آن را قادر می‌سازد تا با استفاده از سوخت جامد و موتور دو مرحله‌ای و همچنین، نازل متحرک بر سامانه‌های پدافندی دشمنان غلبه کرده و با سرعت بالا (۱۳ تا ۱۵ ماخ) ضربات کاری بر پیکره پدافند دشمن وارد کند.  

فتاح ایرانی

هنگامی که یک موشک به سوی مواضع دشمنان شلیک می‌شود آن‌گاه پدافند دشمن برای مقابله با آن اقدام به شلیک موشک‌های پدافندی می‌کند. اگر موشک در مسیر ثابت حرکت کند در تله پدافند دشمن گرفتار شده و شکار می‌شود. اما اگر موشک از جنس فتاح باشد آن‌گاه به دلیل انجام مانور‌های مختلف بر پدافند دشمن غلبه می‌کند. یعنی امکان رهگیری و هدف قرار دادن آن وجود ندارد.

مزیت بعدی موشک «فتاح» استفاده از سوخت جامد است. استفاده از سوخت جامد یعنی ما می‌توانیم تعداد بسیاری از موشک‌ها با این سوخت را در اختیار داشته باشیم. به گفته سردار فرحی جانشین وزیر دفاع، موشک‌های سوخت جامد ما ۱۰ سال ماندگاری دارد و می‌تواند در انبار‌های ما ذخیره شود. این یعنی زمان آماده‌سازی موشک فتاح کوتاه است و می‌توان تعداد بسیاری از این موشک را در شهر‌های موشکی ذخیره کرد.

یکی‌دیگر از مهم‌ترین مزایای موشک «فتاح»، سرجنگی آن است. این بخش که مهم‌ترین بخش موشک «فتاح» است به یک موتور کروی‌شکل مجهز شده تا بتوان تراست (رانش) خروجی را کنترل کرده و در جهات مختلف به آن فرمان حرکت داد.

«فتاح» با استفاده از موتور مذکور، بالک‌های کنترلی موشک و نازل متحرک است که می‌توان مانور‌های مختلف به طرفین را اجرا کرد تا پدافند دشمن در برابر این موشک منفعل و ناکارآمد شود.

متخصصان ایرانی توانستند با طراحی و ساخت سرجنگی مانورپذیر «فتاح» کمک کنند تا همه سامانه‌های پدافندی دشمن از قبیل تاد، آرو، پاتریوت، اجیس، GBI، خانواده استاندارد آمریکا، گنبدآهنین، فلاخن داوود و باراک بی‌اثر شود.

موشک فتاح همچنین قابلیت پرواز از داخل و بیرون جو را دارد و دارای کلاهک پروازی هدایت شونده است.

نکته قابل توجه دیگر آن است که تا به امروز سیستم دفاع موثر برای مقابله با این ابرموشک پیشرفته اختراع نشده است.

فتاح در لغت نامه به معنی بسیار گشاینده، کار گشا و نصرت دهنده معنی شده است و رهبر معظم انقلاب نیز این اسم پر معنی را برای مهمترین دست آورد و فناوری موشکی ایران قرار دادند و همین موضوع نشان از اهمیت این اتفاق و پیروزی برای کشورمان دارد.

سردار حاجی زاده

در انتها این گزارش را با یک جمله از سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و دلیل رسیدن و تلاش برای پیشرفت در این صنعت به پایان می‌رسانیم.

سردار حاجی زاده در آیین رونمایی از موشک مافوق صوت فتاح گفت: موشک فتاح به دلیل فناوری‌ای که دارد، هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد؛ در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و... موشک ضد آن وجود دارد در نتیجه این موشک در دنیا کم نظیر است. اما  فعالیت‌های ما در این حوزه به ساخت این موشک خاتمه پیدا نمی‌کند، چون این مسیر را همچنان ادامه خواهیم داد تا هیچ دشمنی حتی تصور حمله به ایران را هم نکند.

 

گزارش: محمد حسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم ۱۰۵
۲۲:۰۶ ۱۹ تير ۱۴۰۲
موشکی بسازید که بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهات بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت بی نهایت_____________________________________________________________________________________ برابر نور سرعت داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۹ تير ۱۴۰۲
بخشی از وصیت نامه شهید اسلام مهدی زین الدین
ای کاش جان ها می داشتیمو در راه امام حسین (ع) فدا می کردیم ای کاش صدها جان می داشتیم و در راه امام حسین (ع) فدا می کردیم ای خدا از ما این جان را قبول بنما و در عوض اون بهشت هم نمیخواهیم بهمون بدی فقط اسلام را پیروز کن.
شهید زین الدین یکی از شهدای مورد علاقه منه و همون اندازه که شهید زین الدین رو دوست دارم همون اندازه هم سردار حاجی زاده رو دوست دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم ۱۰۵
۱۷:۳۵ ۱۸ تير ۱۴۰۲
سَلام سَردار حاجی زاده خَسته نَباشید خُدا قُوَت سَردار از پَدافَند ضد هایپرسونیک سپاه کی رونَمایی می کُنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۸ تير ۱۴۰۲
به نظر من نیروهای مسلح ما باید مثل زنجیر به هم وصل باشند و با یکدیگر اتحاد داشته باشند ضمنا موشک هایی که تولید میکنید حتما حتما حتما باید مجهز به هوش مصنوعی باشند البته میدونم شما خودتون این چیزها رو بهتر از من میدونید فقط خواستم یادآوری کرده باشم همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۷ تير ۱۴۰۲
ما تا چند سال دیگه باید انسان بفرستیم کره ماه سردار حاجی زاده نه اینکه تو پرتاب ماهواره به فضا بمونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۶ تير ۱۴۰۲
حضرت سردار حاجی زاده (ع) اگر بی نهایت جان داشتم و برایت فدا میکردم باز هم بی نهایت بی نهایت بی نهایت____ ... کم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۱ تير ۱۴۰۲
سپاهی ممنون خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۶:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
باعث افتخاروغرورملی هستید.فقط فراموش نکنید که تمام این افتخارات و پیشرفت ها توسط مردم و بچه های همین مملکت چه درعلم وچه درایثار وازخودگذشتگی...بدست اومده پس قدرملت ایران رو بدونیدو کمی بفکرمعیشت مردم باشید.
هرچه داریدازصدقه سرگذشت واستقامت همین مردم بدست آوردید.
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
وقتی دشمن اومده داخل خونه های ما دیگه موشک چه کارایی داره، شوروی با اون همه تجهیزات نظامی و کلاهک هسته از هم صد تیکه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
خداراشکر فتاح هم درست کردیم حالا وقتشه به دشمنان حمله کنیم باید اقتصاد و جامعه دشمنان خراب بشه تا بفهمند ما مردم ایران زیر فشار تحریم های ظالمانه داریم چی میکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم ۱۰۰
۰۰:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
ان شاء الله سردار دیگه باید کم کم به فکر ساخت موشکی با سرعت نور باشید مجهز به هوش مصنوعی باشد ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
به به دورد خدا پیامبر وملت ایران به سپاه دلیر شجاع
امام فرمودند اگه نبود کشورهم نبود
Iran (Islamic Republic of)
مبارز _ شهید سردار تهرانی مقدم
۲۲:۵۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
چنان که در احادیث معتبر شیعه آماده است : زمان نزدیک ظهور ، دوران فتنه هاست.
خدا را سپاس که اکثریت ملت ایران با هر میزان تحصیلات ، از هر قشر و قومیت ، دارای شعور اجتماعی بسیار بالا و بینش سیاسی و ژرف اندیشند. به راحتی مسایلی را تشخیص می دهند که دشمن منافق کوردل در فهم آن عاجزند و ناتوان.

ما برای آن که ایران ، خانه ی خوبان شود
رنجِ دوران برده ایم ، رنجِ دوران برده ایم
ما برای آن که ایران ، گوهری تابان شود
خونِ دل ها ، خورده ایم خونِ دل ها ، خورده ایم
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۲۲:۲۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
جانم فدای ایران❤
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۹:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
حرفم با اونای که نظام یه چیزی میزاره ،،،بعد یه عده ای میگن اقتصاد درست کنین وفلان واقازادههشون میرن کانادا وفلان این بحث هارو میزنن یعنی ادم های معمولی پولدار نمیرن کااااااناد یا کارهای دیکه بکنن والا نظام دستشون بسته هست ما ادم های معولی زنگیمون بهتره از اوناست بعدشم باید دفاع داشته باشیم از مملکت
Iran (Islamic Republic of)
بهشتس
۱۹:۱۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
ماشالله زنده باد سپاه و رهبر عزیز و بچهایی فاطمیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
مال روسیه هست بابا ایران هیچی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی وطن پرست
۱۷:۲۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خدا قوت.دمتون گرم.اگر معیشت مردم هم درست بشه خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا عطایی
۱۷:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
کاش صنایع دیگر مانند خود رو سازی را هم بدست سپاه می‌دادند تا صنعت ایران متحول شود واز رانت خواری جلوگیری شود.
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۷:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
الان در جنگ اقتصادی و ارزی هستیم مرد این جنگ اقتصاد دانهای لیبرال نیستند اینها پیاده نظام های دشمن هستند
جنگ‌ مخصوص نیروهای نظامی است
اقتصاد رو بایست دست سپاه داد
اصلا وظیفه سپاه حراست از انقلاب اسلامی هست
باید بیاد وسط میدان
ابتدا بایست توپخانه دشمن که دلار هست رو از کار بیاندازند

من یک دبیر هستم عاجزانه از بچه های سپاه می خوام با تمام قدرت وارد اقتصاد و مواجه با جنگ ارزی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
وطن فروشان و سلبرتی ها می گن. موشک نسازید بدید ما بخوریم شکم گنده کنیم مثل کشورهای عربی نوکر استعمار باشیم همه تورم و گرونی. بخاطر تحریمهای ظالمانه اربابهای شماست اگه امریکا فقط دوسال این تحریما رو بشه به فنا میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
در صورت بمباران اتمی چه می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
در اینصورت، ایران سورپرایزهایش را ، رو خواهدکرد، جوری که دشمنان ارزو میکردند که ایران از سلاح هسته ای استفاده میکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خودشون میدونن ایران دانش هسته ای را هم بطور کامل داره و در چنین مواقعی پس از یک بازه زمانی پاسخی مرگ آور خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
جاوید
۱۶:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
اتحاد جماهیر شوروی با هفت هزار موشک هسته‌ای سقوط کرد دلیلش تعداد زیاد موشک ها و کیفیت عالی موشک ها نبوده دلیل فقط نارضایتی مردم بود نداشتن اقتصادی پویا مگه به موشک الان چیزی ما داریم پزش میدیم کره شمالی سالهاست ساخته تاثیر به حال مردمش داشته به حال دل مردم شریف و نجیب برسید ما نه چپی نه تجزیه طلب هستیم نه از آلبانی کامنت میزاریم اینقدر با مردم زاویه پیدا نکنید
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۲:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
تو چرا با منافقین هم راستا و قرینه شدی؟ جواب های ، هوی است.
Canada
ع ا ز
۱۵:۵۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
درود بر دانشمندان دفاع مقدس و وزارت دفاع .
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت گو
۱۵:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
جناب حاجی زاده انشالا هواپیما های مسابربری در آسمانی امن پرواز و مسافرین بدون دلهره سقوط در اثر اصابت موشک در آسمان وطن براحتی به مقصد برسند . . با یاری خداوند و دعای عابدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
الهی شکر
بقیه ی حوزه های کشورنیزازنظامیان پرافتخاروطن درس بیاموزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
به کوری چشم دشمنان خارجی و مغرضان و مزدوران داخلی در مسیر پیشرفت هستیم
تلاش می کنیم و میسازیم و میسازیم برای مولا و فرمانده ای که منتظر آمدنش هستیم
برای پیروزی حق بر باطل
این تجهیزات متعلق به همه ی مظلومان و ستمدیدگان جهانه
روزی که به کار گرفته بشه برای دفاع از همه مظلومان و مستضعفان جهان به کار گرفته میشه

خداوند یار و یاور مومنان است ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
جانم فدای ارتش و سپاه. این سلاحها برای قدرتمند شدن کشور ساخته می شود. اکرسلاح نداشته باشیم دشمن پوستمان را میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
انشاالله یکی میاد مشکلات اقتصادی رو هم درست میکنه.فعلا موشکو بچسب ایووووووولللللللللل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
درود بر سردار حاجی زاده و نیروهای مخلص هوافضای سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
موشک و ادوات نظامی کشور ما باید حرف اول رو بزنه درست ، شکی نیست ، ولی مدیریت داخلی کشور و نظم بخشیدن در امور مردم ، و معیشت و مبارزه با گرانفروشی و سفره مردم هم فراموش نکنید ، اقتدار باید در تمامی زمینه ها باشد ،
Iran (Islamic Republic of)
صادق .کرده
۱۶:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
انشالا چند وقت دیگه گند اختلاس ایشون و همکاران در نیاد .
Iran (Islamic Republic of)
روح اله دولاح
۱۳:۳۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
با سلام و عرض ادب خدمت رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای عزیز فرمانده دلها درود خدا بر همه دلاورمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علل الخصوص فرماندهی محترم آن نیرو سردار سلامی عزیز و سردار حاجی زاده فرمانده محترم هوا فضای سپاه خسته نباشید اگر سپاه نبود کشور هم نبود واقعا شما مصداق همین هستید مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر نتانیاهو گرگ صفت و بیعشور زنده و جاویدان باد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سایه امام خامنه ای مستدام باد انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۳:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
انشالله که اسرائیل نابود میشه،بزودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
اینها قدرت نیست تا خداوند بر عالم قدرت دارد باید دید این قدرتنمایی کشورها برای هم چه بلایی به سر ملتها خواهد آورد
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۳:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
تاحرف از اقتدار وتوان نظامی کشور ابر قدرت اسلامی ایران میاد دشمنان دین وعزت وسربلندی مردم ایران مساله گرانی وتورم روپیش میکشن واین نشاندهنده بغضی هست که از اسلام ومسلمین دارند
Iran (Islamic Republic of)
Yasin
۱۸:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
آفرین دقیقا همینطوره
Japan
ایرانی مفلس درمانده
۱۳:۲۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
ایکاش بجای ساختن مرگ ابزار بفکر ساختن کشور ونجات مردم از تورم جانفرسا وگرسنگی بودید
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۳:۱۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام ای کاش یک صدم هم به فکر اقتصاد می بودید . الان عربستان و ترکیه وارد باشگاه قدرتهای بزرگ جهانی شدن ولی ما مثل کبک سرمون رو کردیم زیر برف . عاقبتمون نشه مثل کره شمالی صلوات
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
لاحول ولا قوت الا به الله ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
جون حال می کنم
عکس موشک روی تیشرتم چاپ می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۲:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
بله ، اتفاقا در آمریکا تصاویر جدیدترین ادوات نظام ی شان را با کیفیت عالی ، روی تی شرت چاپ می کنند و به قیمت بالا می فروشند. سایت آمازون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
روسیه از ما قوی بود چرا بعش حمله پس ؟
Iran (Islamic Republic of)
وحدتی
۱۲:۵۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
ماشاالله ب این قدرت دشمن کور کن. هم دشمن خارجی هم داخلی مزدور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خوبه ،ولی کجا درک میکند اونی که همه جور حقوق و مزایا ودرامد داره تا مردم بدبخت که بیچاره شدند ،یه دوستمون صحبت خودکشی کرده بود ،بخدا قسم اگر خدا ودینمان اجازه می داد خود من وخیلیهای دیگری که میشناسم خودشان را خلاص می کردند ،پسر من ۳۲سالشه مجرده هر چقدر تلاش میکنه نمی تونه به تورم برسه چند سال با نخوردن وریاضت اندکی پس انداز کرده بود الان یه موتور گازی هم نمیدن باخاش دیگه امید میمونه برای جوانهای مردم ،اینها واقعیت های زندگی هستند هر روز داریم ضعیفتر میشیم،یا مهدی خودت بدادمون برس،مسعله میلیون نفر خارجی افغانی که بازارهای کار را اشغال کردند یه قوزیه بالای قوز کردم ،یکی دوتا نیست دستاوردامون از کجاش بگیم
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۱۲:۵۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
حضرت آقا فرمود ما میتوانیم توانستیم یعنی افتخار
Austria
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سردار حاجی‌زاده دروغ چرا, اين مافيا هاي بيشرم خودرو دلال محتكر برج نشين و بانك هاي دلال منش كه همگي به اشكال مختلف ملت و اموال عموم را سر كيسه كرده و باعث نارضايتي عموم در جامعه ميشوند نقشي جز دستياران داخلي نتانياهو نداشته و ندارند.
اين اقشار قاطعانه و ناخواسته قدرت موشک مافوق صوت فتاح را خنثي مينمايند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خداراشکر.توراخداهمین اندازه به فکرسفره مردم هم باشید.ومواظب سرداردانشمندحاجی زاده باشیدخاری است به چشم دشمنان
Iran (Islamic Republic of)
www.aparat.com/HonarhayeSobhan
۱۲:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
ماشاءالله
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
شهریار
۱۲:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
دائم در روزنامه های ایران میگویند بعد از امریکا روسیه و چین. امریکا چنین موشکی ندارد چند بار تست کره ولی جواب نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۲:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خود تحقیر ها ، منافقین نفوذی ، لجن فکرها (روشنفکرنماها) به هیچ عنوان باور نخواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
دست دانشمندان گمنام ایران درد نکند.
خودم می‌دانم چقدر شبها بیدار مانده اید و روی کارهای محاسباتی این پروژه ها کارکردیند.
دست فرزندان رستم درد نکند.
تو خدا دیگر توسعه علمی و اقتصاد کشور را برجامی نکنید.
چرا هر موقغ کشور ارام می شود بهایی ارز ثابت می شود حباب های قیمت ها ریخته می شود
و مردم فعالیت هایی اقتصادیشان بر ثبات قیمت ارز تنظیم می کنند.
انوقت یک مرتبه سر و صدا برجام در می اید و بااین کلمه
نوسان درست میشود.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی رستمی
۱۲:۱۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
اولاً در تولید و ساخت موشک‌ فتاح باید ببینید از بُعد اقتصادی مقرون بصرفه هستش یا خیر!؟ در ثانی اگر بنا بر تولید انبوه موشک فتاح است ، قطع به یقین موشک فتاح هزینه چند برابری نسبت به سایر موشک های تولید داخل تحمیل می کند ، پس بنابراین بهتر است قدرت تخریب پذیری آن را تا شعاع چندین کیلومتری ،چندین برابر افزایش داد تا هزینه کرد آن سوخت نشود.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۲:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
حواسمون به این نبود استاد ، می گم بچه ها از نو بسازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
تاکورشودهرانکه نتواند دید
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۲:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سوخو ۳۵ بهتر بود تا کینژال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
کسی که اینها رابه شمافروخته پادزهرش راهم دآره....زیادجوسازی نکنید...چندی نمی‌کشه که ماهوارهای شکارچی بالیزرشکارش میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
انهدام لیزری یه حرف چرته یادتان هست اون بالنی که از طرف چین به طرف آمریکا در حرکت بود ۲۴ ساعت طول کشید اخرش با هواپیما جنگی سرنگونش کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
به همين خيالات خودت دلخوش باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
تمامی مسائل کشور از جمله سیاست و اقتصاد و بهداشت درمان و آب و محیط زیست و همه و همه تابع قدرت دفاع اون کشوره پس خواهشا نگین اول اقتصاد رو درست کنید .در ثانی انقلاب ما برای پیروزی و تقویت اسلام و ایران بود نه برای تقویت اقتصاد و راحت طلبی . ودر آخر سرداران سپاه اسلام و ایران در هم تنیده شکست ناپذیر است .پس سرداران عزیز سلاحی بسازید معجونی از ذوالفقار علی و کمان آرش. یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
از پراید ایرانی بهتر نخواهد بود از مسولین کشور بهتر نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
آقای عزیز این موشک‌ها گره ای ازمشکلات این مردمه بدبخت وبیچاره بازش نمی کند که هیچ ولی اما حیف به جای اینکه بیشتر بفکره این همه گرفتاری بدبختی نداری گرانی ومشکلات بودید که الان حال و روزه این مردمه مظلم وستمدیده اینطور نمی شد که حتی اکثرشان دست خودکشی می کنند چراکه بدبخت وبیچاره ازبس گرفتارونداره و تنگ دست که دارند به خودکشی می‌کنند درضمن حاجی مگه درحال حاضر درحال جنگی هستیم که حی گیر دادید به موشک و دیگر چیزها حاجی بازم این موشک‌های که درستش کردید بازم نفرات می خواد تازه نفرات هم دارند از دست این همه گرفتاری بدبختی نداری گرانی ومشکلات خودکشی می کنند خب الان این موشک‌ها بازم یک نفری می خواد که باهاش کار کند درآخر این رسم انسانیت نیست که دارید به این مردمه مظلم وستمدیده ظلم و ستم می کنید ظلمی که حتی حرمله ویا یزیدویزدیان هم نکردند که بعضی از این مسئولان چنان ظلمی به این مردمه بدبخت وبیچاره می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
ایشون مسئول امنیت هستن و خدا رو شکر وظیفشون رو به نحو احسن انجام میدن. دلیل خودکشی هم صرفا مشکلات اقتصادی نیست دلیل اصلی آن دوری از فطرت پاک انسانی هست. شبکه های اجتماعی پر هست از کلیپ های مبتذل غیر اخلاقی که دائم ترویج مادی گری بدون توجه به مسائل اخلاقی رو دارن. در شبکه های اجتماعی فیلم‌های عروسی، خانه ، ماشین ، وسایل لاکچری حتی تبلیغ زن زیبا فرزند زیبا و شوهر خوشتیپ باب شده. کسی که به این امکانات دسترسی نداره ولی اسیر این فضا شده برای فراهم کردن این امکانات حتی دست به دزدی و گرانفروشی و امثال هم میزنه که فراهمش کنه چون به جای ساده زیستی مسائل دیگه ای براش به ارزش تبدیل میشن مسائلی که در نهایت اون رو به ناامیدی سوق میدن‌.چون مادی گری صرف نمیتونه روح انسان رو اقناع کنه. مادیات باید وسیله ای برای کسب فضیلت باشن نه تفاخر . در اسلام ثروتمند بودن و محتاج غیر نبودن خیلی هم خوب هست اما شروطی دارد و اصلی ترین شرط آن حلال بودن ثروت و انفاق بی منت و ریاکاری از آن ثروت هست. همه این دستورات برای خوشبختی جوامع انسانی است اما وقتی به جای پناه بردن به دین خدا به صفحات مجازی پناه میبریم نتیجش میشه این.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
عزیز دل بدان و آگاه باش که هم اکنون تمام دنیا در وضعیت جنگی قرار دارد اما با کمی توکل و پشتکار میشه در همین اوضاع موفق شد بنده چند سال فروشندگی کردم ، امسال به امید خدا خودم صاحب مغازه شدم
این رو بدون که امنیت لازمه کسب درامده و بدون امنیت جانی ، امنیت اقتصادی هم وجود نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
چهل و چهار سال اقتدار
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خدا تو را هدایت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
طرف همه زندگیشو فروخته ماشین شاسی بلند خریده آیا افتخار داره
Iran (Islamic Republic of)
مالک اشتر
۱۰:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام
ماشاءالله، چشم دشمن کور، خدا قلب دشمنان ایران عزیز سلامی رو بشکنه و ذاتشون رو نابود کنه
ماشاءالله بی نهایت.
الله اکبر.
Iran (Islamic Republic of)
افسرده
۱۰:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام. این خوبه که قوی باشیم، ولی ای کاش به همان اندازه که موشک ساختین به فکر اقتصاد مردم غمگین، مجازات دزدان گردن کلفت و این بازار آشفته و ول کرده باشین. ما هر چی نظر بدیم بی فایدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
عزیزم ایشون مسئول امنیت هستن نه مسئول اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
می شوم ناراحت نباش
نابرده رنج، گنج میسر نمی شود.
چهار بچه دارم و همسرم داریم با 5 میلیون در ماه زندگی می کنیم.
ولی من و خانواده ام به قدرت وطن افتخار می کنیم.
طرفدار هیچ حزب و گروهی چه عقیدتی چه غیر عقیدتی نیستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
دستمریزاد
اما
یه کار گروه ویژه هم بذارید هر جا مشکلی چالشی شد ارجاع بشه به اون
بعد هم یه مشت جوان به روز رو بیارید سرکار و این مدیرای فربه و آویزان دولت را بازنشسته کنید تا از پولایی که جمع کردن در تولید و بازار آزاد استفاده کنن تا مشکلات مردم کمتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۲:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
با همت ملت ایران و پیگیری مسئولین انقلابی از شر مدیران میانی (اراذل و اوباش اصلاح طلب بی لیاقت) نجات خواهیم یافت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خدایا شکرت مطمئن هستم که خدا باماست
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خداوند یار و یاور مومنان است
Brazil
قلی زاده
۱۵:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام درودخدا بر رسول گرامی اسلام که به کمک فرزندش حضرت مهدی(ع)این افتخارات نصیب ملت ایران می شو دانشالله نسیم گشایش اقتصادی هم درحال وزیدن هست خدا صابران وست دارد ما که ۴۰ سال تحمل کردیم این چندسال هم روش
Czechia
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
باحترام دستمریزاد برسازندگان فتاح خداخیرتان بده دستان پرتوان تان رامیبوسم انشالله موشکی بسازید در دنیا بی نظیر باشه تااسراییل وجهان بداند وبترسد تا ایران قوی قویتر باشه یا شهدای هسته ای بخیر راهشان پر رهرو باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
امریکا و اسراییل در حال ساخت سامانه ضد موشکهای سوپر سونیک هستند. بایستی پیش از دست یابی اونا به این سامانه ها، اسراییل رو با موشک بازکننده بزنیم. دیر بجنبیم، این موشکها دیگه کارایی نخواهند داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
کاش یک کم از غیرت.تعهد؛وطن پرستی؛شما عزیزان در وجود مسئولین صنعت خودرو سازی ایران بود.که از سال ۱۳۷۰ که پراید و الباقی ماشین های منتاژ رو اوردن وضع سازه ای وشکلی اون تغییر نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
آقازاده هایی که در انگلیس و امریکا و کانادا زندگی میکنن// اسم ببر. بچه های رئیسی تو انگلیس و آمریکا و کانادا هستن؟ بچه های سردار حاجی زاده یا سردار سلامی یا حاج قاسم؟ بچه های امیرعبداللهیان؟ کی؟ همینطوری هرچی سگای مریم میگن قبول می کنین؟ هرکی گفت. بهش بگین. لیست بده با اسم و مشخصات و عکس. چطور برای یه بی حجاب بلدن عکس و فیلم بذارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
پاینده باد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا کور شود هر آنکه نتواند دید مخصوصا اون‌هایی که منفی میدن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
آقای حاجی زاده کاش یکی مثل شماها صنعت خودروسازی را به دست می‌گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
ماشاالله ماشاالله، باصداقت و انقلابی عمل کردن در یک حوزه نتیجه اش می‌شود موشک فتاح و با خیانت عمل کردن هم می‌شود صنعت خودرو سازی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
مایه فخر و امنیت ایران هستید و امیدواریم بیش از این دستاوردها برای مردم کشور عزیزمان به ارمغان بیاورید و توجع ویژه به حفظ و حراست از نیروهای خدوم و سرمایه های ملی و امنیتی از این محصولات و افراد پیشی گرفته باشد والا رمز فروخته شده اثری ندارد و خلع سلاح نشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
اگه مدرنترین سلاح های دنیا را داشته باشید اما پاسخی برای گرانی تورم سفره های خالی و آقازاده هایی که در انگلیس و امریکا و کانادا زندگی میکنن نداشته باشید سر سوزنی ارزش نداره جناب حاجی زاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
اگه همه ما به وظیفه مون مثل جناب حاجی زاده عمل کنیم . همون میشه که شما می خوای جناب قدر ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
تو نمیدونی کارها با هم نیستند. اولا بگم که من یک معلم هستم نه از پولدارها و آقازاده ها. دوما اگر این موشک رو هم نداشتیم و دشمنان به ما شاخ و شونه می‌کشیدند، سفرهای ما پر میشد. سوما حالا که کم میخوریم، امنیت هم نداشته باشیم؟ چهارم اینکه همین امثال تو آقازاده هستید و به جان مردم و مملکت افتادید و هی نق می‌زنید و در پشت پرده هم به ریش ملت می خندید. زنده و پاینده باد ایران، زنده و پاینده باد ملت ایران، زنده و پاینده باد سردار ایران حاجی زاده(آریوبرزن)
Iran (Islamic Republic of)
اسلام
۱۰:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
اگر همه چیزی مفت بود و امنین نداشته باشید به اندازه سر سوزنی ارزش نداره هم وطن ......واقعا اگر منصفانه نگاه کنیم به مملکت زیر فشار تحریم سنگین و تورم جهانی ما در بهترین وضعیت هستیم فقط مشکل ما این هست که شرایط را عادی فرض میکنیم و ادراک درستی نداریم انقدر مردم ماشین دارند که دیگر جاده های کشور گنجایش این همه ماشین را ندارد ...
Iran (Islamic Republic of)
حسین نادری
۱۰:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
واقعا راست میگن مردم واقعا به خاطر تورم در فشارن تو را به خدا واسه تورم فکری بردارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
چه ربطی به سردار حاجی زاده داشت؟ اصلا چه ربطی به نیرو های نظامی داره؟ گیرم که دیگه چیزی نسازن و همش بره تو حلق تو. اونوقت که تانک های اسرائیل لولشون رو تا ته کردن تو حلقت بازم میگی گرونی؟ یا امنیت برات معنی پیدا میکنه؟ گرانی و تورم مربوط به اقتصاده نه صنایع نظامی. فقط بلدی غر بزنی. غر میزنی حداقل درست بزن آبروت نره.
Iran (Islamic Republic of)
توانا
۱۲:۴۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
صد البته قسمتی از فرمایش شما درست است و باید برای تورم و رضایت آحاد مردم تلاش شود که میشود اما فکر کنید ما هثاز هر لحاظ در رفاه باشیم اما دائما تحت تهدید دشمنان باشیم آنوقت آن رفاه ارزشخواهد داشت !؟ کارخانجات ما در امان خواهد بود !؟ عزیز هموطن قطعا در آن موقع دشمنان با ما هر آنچه بخواهند خواهند کرد و ما چاره ای جز باج دادن نخواهیم داشت . درود خداوند و مردم قدرشناس ایران اسلامی بر دانشمندان و فرماندهان نیروهای مسلح ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
سیدحجت
۱۳:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام آقازادها اکه خارج هستن یا یه جای امن دنیا حداقل این موشکها برا مستضعفا و طبقه متوسط جامعه اننیت میاره جناب حاجی زاده به فکرما هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ظهور
۱۳:۲۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
بنده خدا .شما این درد دل ها را به دولت بگو. به سپاهیان اسلام گیر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
ارزش دارد هر چیز در جای خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
حاجی زاده کارش را انجام داده اما چه کنیم که مدیران غربزده و پشتوانه های فکری آنان با چشم دوختن به غرب و دست گرفتن کاسه گدایی چیزی عاید ملت نکردند
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۱۶:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
اگه چشماتو باز بکنی و از مغزت استفاده کنی متوجه میشی این تورم و گران 90 درصدش بخاطر تحریمهای پنجاه ساله ارباهای توست که می خوان ما موشک و ..... نداشته باشیم تا راحت مثل افغانستان سوریه و عراق و یمن آوارمون کنن حالا بازم پاچه خواری کن غرب گدا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانا
۲۰:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
پاسخ سفره خالی و گرانی در حوزه کاری ایشان نیست
بلکه ماموریت سازمانی ایشان حفاظت و تامین امنیت و جلوگیری از تهدیدات دشمنان برون مرزی می باشد.التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۲۱:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
ای برادر مگه رهبر کره شمالی همین کار نکرده .مردمش در سخت ترین شرایط هستند.ایا تونستن کاری کنند .این تحلیل شما درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۰۹:۱۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خدا قوت
کاش تولید صنایع کامل تولید هواپیما ،خودرو سازسی و .... در دست این عزیزان قرار گیرد . به خصوص خودروسازی که از شر این مافیای بی رحم که سالیان سال ظلم ، جنایت و دزدی را بر ملت تحمیل نموده اند و کسی هم جلودار آنها نیست ..‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
آسیاب به نوبت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
لعنت بر اين مافيای خودرو و حمايت کننده های خائن کشور
آخرین اخبار