بسیج بهترین بازوی عملیاتی برای طرح‌های بانوان مشاور

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: بسیج بهترین بازوی عملیاتی برای طرح‌های مشاوران زن است.

خانم انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده  با بیان اینکه در سال اول دولت، اهتمام ما بر ارتقای ساختار مشاوران زن بود، گفت: در سال ۹۲ این پست شغلی از مشاوران گرفته و تبدیل به احکام انشایی شد.

او افزود: اولین موضوعی که در ستاد ملی زن و خانواده تصویب شد، ارتقای جایگاه مشاوران زن به سطح معاون وزیر یا مدیرکل متناسب با نوع کار و گستردگی دستگاه متبوع بود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خطاب به مدعوین جلسه تأکید کرد: در سال دوم دولت تلاش شد، مشاوران زن دستگا‌ه‌ها در جلسات شوراها شرکت کنند و اگر جایی مشکلی یا نقصی است، این شما هستید که باید پیگیری مطالبه حقوق خود باشید.

او با بیان اینکه در گذشته در برخی ادارات ساختار مشاوران زن یک کار تشریفاتی بود، یادآور شد: یکی از کارهایی که ما در سال اول انجام دادیم این بود که مشاوران و مرتبطان با معاونت از حالت تشریفاتی خارج شدند و در سال دوم مصوب شد که یک درصد بودجه در دستگاه‌ها به مسئله زن و خانواده اختصاص یابد.

خزعلی ادامه داد: ما در حال نوشتن آیین‌نامه این یک درصد هستیم که نیاز است مشاوران، طرح‌ها و پیشنهادهای خود را بدهند که در شورای هماهنگی طبق آیین‌نامه و اولویت، بودجه اختصاص پیدا کند.

او با بیان اینکه بسیج بهترین بازوی عملیاتی برای طرح‌های مشاوران زن است، گفت: بسیج با همان انگیزه‌ای که همیشه داشته و لشکر مخلص خدا بوده به بلوغی رسیده است که نمی‌خواهد دیده شود، ولی با تمام دیده نشدن‌ها امیدواریم که مشاوران، آن‌ها را ببینند و از آن‌ها استفاده کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: موضوع جهاد تبیین را جدی بگیرید. در شرایطی قرار داریم که کشور در بحث‌های اقتصادی، رسانه‌ای و سیاسی درگیر یک جنگ سخت ترکیبی است، دشمن با نفوذ تلاش می‌کند که مفاهیم و خواسته‌های خود را محقق کند، این همبستگی و همدلی بین بانوان می‌تواند در مقابله با دشمن تاثیرگذار باشد.

او یکی از موضوعات حمایت در معاونت زنان ریاست جمهوری را بحث کاشت نهال عنوان کرد و گفت: در طرح کاشت نهال بانوان خانه‌دار می‌توانند با مشارکت خود فرهنگ پرورش نهال را ایجاد کنند، در این طرح زنان خانه‌دار بذر را تحویل گرفته و نهال تحویل می‌دهند، پیش‌بینی می‌شود این کار سهم کوچکی در تامین هزینه زندگی آن‌ها داشته باشد.

به گفته‌ خزعلی باید با ساماندهی طرح‌هایی که زنان خانه‌دار می‌توانند در آن مشارکت کنند به توصیه‌های رهبری در سبک مصرف و پرهیز از اسراف عمل کنیم تا به اقتصاد کشور کمک شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار