میزان مصرف برق به ۶۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با گرم شدن دمای هوا میزان مصرف برق به ۶۶هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

مصطفی رجبی مشهدی گفت: روز گذشته مصرف برق به ۶۱هزار ۳۱۳ مگاوات رسیده بود و امروز حداقل  هزار مگاوات مصرف برق افزایش یافته است و پیش بینی می شود طی ساعات آینده هوای گرم تری را داشته باشیم و در این هفته با افزایش دمای هوا، میزان مصرف برق به ۶۶هزار  و ۵۰۰ مگاوات برسد.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور، همزمان با افزایش مصرف برق از مشترکان مصرف برق خانگی درخواست می شود که مصرف برق خود را کاهش دهند تا امکان تامین برق پایدار برای تمامی مشترکان فراهم شود. 

او می گوید: با شروع ساعات کاری از ۶صبح افزایش مصرف برق را شاهد هستیم و از ساعت ۱۱ صبح وارد اوج مصرف برق خواهیم شد که تا ساعت ۱۷ هر روز ادامه دارد؛ بنابراین لازم است که در این زمینه تدابیر و مراقبت ها بیشتر شود.

رجبی مشهدی افزود: کاهش مصرف برق  در ساعت ۱۳ همزمان با خاموش شدن وسایل سرمایشی تمامی ادارات را شاهد هستیم  و بخش عمومی کشور در روز گذشته از این طریق ۵۴۰ مگاوات کاهش مصرف برق را داشته است.

او گفت: کاهش ۶۴۰ مگاواتی معادل مصرف برق استان قم است و در صورتی که ادارات همکاری لازم را داشته باشند، ما شاهد کاهش بیشتر مصرف تا هزارمگاوات را داشته باشیم که معادل سه نیروگاه بزرگ  ۵۰۰ مگاوانی برق خواهد بود.

برچسب ها: مصرف برق ، تولید برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار