معاون شهردار گفت: برنامه تولید سفره قلمکار ۳۵۰ متری توسط بیش از ۴۰ هنرمند شاخص قلمکار اصفهان ازامروز در محوطه اطراف سی و سه پل برگزار می‌شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این برنامه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ میزبان عموم شهروندان است، و یک سفره قلمکار ۳۵۰ متری تا پایان هفته تولید می‌شود که در نوع خود یک اثر هنری شاخص و بی نظیر خواهد بود.

 کمال حیدری افزود: هفته صنایع دستی فرصتی ارزشمند برای تبدیل صنایع دستی از یک موضوع صرفاً هنری به موضوعی اجتماعی برای توجه عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به این صنعت است.

او با تأکید بر اینکه اجتماعی‌سازی صنایع دستی از رویکرد‌های مهم مدیریت شهری اصفهان به شمار می‌رود، افزود: پاسداشت هویت و شخصیت صنایع دستی به ویژه گرامیداشت هنرمندان فعال در این عرصه که از سرمایه‌های اصلی این شهر به شمار می‌روند، مبنای طراحی و اجرای چندین ویژه برنامه از سوی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در این ایام قرار گرفته است.

حیدری بیان کرد: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته صنایع دستی که با مشارکت اتحادیه صنایع دستی اصفهان طراحی و اجرای آن از روز ۲۰ خردادماه در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی آغاز شده است، «نمایشگاه چهارباغ هنر» است که در این هفته هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ میزبان عموم شهروندان است.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در هر روز از این برنامه، استادکاران یکی از رشته‌های صنایع دستی مانند قلمکاری، قلمزنی، میناکاری در غرفه‌هایی مشغول تولید اثر می‌شوند و شهروندان می‌توانند از نزدیک با نحوه کار آن‌ها آشنا شوند.

او با بیان اینکه این برنامه اثرگذاری قابل توجهی بر کودکان و نوجوانان دارد و می‌تواند زمینه آشنایی و علاقمندی آن‌ها را با رشته‌های صنایع دستی فراهم کند، گفت: در برنامه «هم‌کار قلمکار» که از روز ۲۰خردادماه در میدان امام حسین (ع)، مقابل ساختمان ارگ جهان نما آغاز شده و تا چهار روز ادامه دارد، برای نخستین بار بزرگترین سفره قلمکار توسط مردم تولید می‌شود؛ به این صورت که مردم می‌توانند تحت نظارت هنرمندان قلمکار، به دست خودشان نقوش را بر روی پارچه بزنند و در تولید این اثر هنری سهیم شوند.

حیدری با بیان اینکه این سفره‌های قلمکار در پایان به همدیگر متصل شده و یک سفره بزرگ ۱۰۰ متری را تشکیل می‌دهند، افزود: مقرر شد در پایان با مشارکت معاونت خدمات شهری و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، این سفره اکران عمومی شود و در مکان مناسبی در معرض تماشای شهروندان قرار گیرد.

منبع : فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار