بهره‌مندی ۲۵ هزار دانش‌آموز بوشهری از برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۵ هزار دانش‌آموز این استان زیرپوشش برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت قرار گیرند.

علی موحدی صبح دوشنبه در نشست ستاد استانی دوره‌های آموزشی تابستان با بیان اینکه ۵۰۰ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در استان بوشهر راه‌اندازی شد، اظهار کرد: باید با جذاب سازی دوره‌ها، انتخاب کلاس‌ها بر اساس علاقه و رغبت دانش‌آموز و گزینش استادان باکیفیت، زمینه جذب دانش‌آموزان فراهم شود.

وی با اشاره به مشارکت ۹۵۰ مربی و ۱۷ هزار و ۱۸۱ دانش‌آموز استان بوشهر در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت سال گذشته ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۵ هزار دانش‌آموز این استان زیرپوشش برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به شعار تربیت بدون توقف طرح غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار داشت: کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان، مصداق عملی تعطیل نشدن تربیت در همه ایام سال است.

وی از راه‌اندازی ۵۰۰ پایگاه فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در استان خبر داد و بیان کرد: این پایگاه‌ها در مدارس، کانون فرهنگی تربیتی، دارالقرآن، سالن و مجتمع‌های ورزشی، پژوهش‌سرا، کانون، اردوگاه‌های تربیتی و بسیج دانش‌آموزی این استان برای تابستان سال جاری ساماندهی و تجهیز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی برای ارتقای کیفیت کلاس‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: رویکرد برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان مردمی بودن و استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد محله و استفاده از توان والدینی که به حرفه‌های مهارتی مسلط هستند، برای آموزش دانش‌آموزان است.

موحدی استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد محلات در این طرح را ضروری دانست و اضافه کرد: مهارت‌آموزی، آماده‌سازی برای زندگی بهتر در آینده و نقش آفرینی سازنده و مؤثر در زندگی اجتماعی، اهداف اصلی برگزاری دوره‌های تابستانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.