دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار به کار خود پایان داد

دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با اجرای جانسوز مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) به کار خود پایان داد.

 آیین اختتامیه دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار با حضور ارادتمندان به امام حسین (ع)، ذاکران تعزیه خوان از اقصی نقاط کشور، کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی حسنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کرمان و ناصر عسکری نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) روستای ده زیار برگزار شد.

در این مراسم مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) و ماجرای امان نامه آوردن برای آن حضرت (ع) از سوی گروه تعزیه خوانی از استان قزوین اجرا و مورد استقبال شرکت کنندگان در سوگواره قرار گرفت.

ثارالله انکوتی، دبیر اجرایی دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار در این آیین با تجلیل از گروه‌های تعزیه شرکت کننده در این دوره از سوگواره گفت: آنچه که همه ما را از اقصی نقاط کشور در این نقطه جمع کرده است، امام حسین (ع) و دوستی اهلبیت (ع) است.

او با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ ذاکر تعزیه خوان در این سوگواره در آیین شبیه خوانی شرکت کردند، افزود: امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولان استان در سال‌های آینده بتوانیم میزبانی بهتری از گروه‌های تعزیه از استان‌های مختلف داشته باشیم.

انکوتی با قدردانی از مردم روستای ده زیار به واسطه همکاری بسیاری خوب برای برگزاری باشکوه سوگواره تعزیه بیان داشت: حدود ۲ ماه است که مردم روستای ده زیار، درگیر آماده سازی روستا و فضا سازی محل برگزاری سوگواره و همچنین میزبانی و اسکان گروه‌های شرکت کننده هستند و خالصانه خدمت می‌کنند.

او هنر آیینی تعزیه را یک ظرفیت عظیم برای جهاد تبیین، ترویج ارزش‌های اسلامی و عاشورایی عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری باشکوه مجالس تعزیه در سوگواره ملی تعزیه ده زیار به ارتقای سطح کیفی این هنر آیینی در استان کرمان کمک کرده و در واقع به یک کارگاه آموزشی بزرگ برای تعزیه خوانان استان تبدیل شده است.

دهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار از ۱۰ خردادماه به مناسبت ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و به همت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار آغاز و با حضور گروه‌های برگزیده تعزیه از سراسر کشور به مدت ۱۳ شب برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار