وال استریت ژورنال: پنتاگون به دنبال تسریع فروش تسلیحات به متحدان خود است

وزرات دفاع آمریکا در نظر دارد با توجه به جنگ اوکراین و تقابل با چین، روند فروش تسلیحات به متحدانش را تسریع کند.

با شروع جنگ اوکراین بسیاری از کشور‌های شاخه شرقی ناتو اکنون نگران گسترش جنگ به خاک خود هستند. از طرفی با افزایش قدرت اقتصادی چین و وحشت آمریکا و متحدانش در شرق آسیا از تبدیل قدرت اقتصادی به قدرت نظامی از سوی پکن، واشنگتن و متحدانش را در موضع بسیار سختی در جهان قرار داده است. با این حال آمریکا به دنبال حمایت از متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی است. 

به گزارش تل تریدر، منابع ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به نشریه وال استریت ژورنال اعلام کردند همزمان با افزایش تنش‌ها با چین در شرق آسیا و نیز ادامه جنگ اوکراین، پنتاگون در نظر دارد فروش تسلیحات به متحدان خود را تسریع کند. 

یکی از این مقامات که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: «لوئید آستین» وزیر دفاع آمریکا در سفر‌های خارجی خود به کشور‌های متحد از آن‌ها درباره فروش تسلیحات سوال می‌کند. در همین راستا  پنتاگون در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۵ هزار قرارداد فروش تسلیحات در جهان را به ارزش ۶۷۹ میلیارد دلار رصد کرده است. 

پنتاگون همچنین بر روی طرحی کار خواهد کرد که براساس آن ظرفیت صنعت نظامی گسترش یابد تا زمان انتظار کشور‌ها برای دریافت تسلیحات سفارش داده شده، کاهش یابد. 

از آنجا که فروش تسلیحات آمریکایی به کشور‌های خارجی باید با موافقیت وزارت خارجه و کنگره انجام شود، پنتاگون از تلاش برای همکاری با این دو نهاد به منظور کاهش بروکراسی‌های اداری خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۹:۱۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
بفروش ان هم به زلنسکی که اینک دیگر محمد بن سلمان در حال خروج از یمن است تا بیشتر به امور مملکت داری برسد و این برای آمریکا زنگ خطر است که بزرگترین خریدار تسلیحاتی آمریکا دیگر حاضر نخواهد بود به این راحتی کشورش را درگیر جنگ با همسایگانش بکند و این آمریکاییها مایه ننگ است
آخرین اخبار