استاندار کرمان با بیان اینکه تمام امکانات استان برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی در اختیار آموزش و پرورش است، گفت: این دستگاه بیشترین ظرفیت را برای مولدسازی دارد.

محمدمهدی فداکار در جلسه شورای اداری استان کرمان با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت کشور گفت: طی یک سال اخیر بیشترین کمک در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به آموزش و پرورش شده است.

او با قدردانی از اقدام ماندگار اتاق بازرگانی کرمان در راه‌اندازی پویش کرمان دانا «ساخت ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۲۰ کلاس درس» افزود: این اقدام، رویای تحصیل در فضای آموزشی امن و استاندارد را برای دانش‌آموزان مناطق دوردست استان ایجاد کرده که باقیات و صالحات برای بانیان این امر و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی برای این اتاق است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمان بر معرفی پویش کرمان دانا، از سوی آموزش و پرورش استان و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در سراسر کشور برای حضور خیرین بنگاه‌های اقتصادی و معادن در امر مدرسه‌سازی تاکید کرد.

فداکار با بیان اینکه دانش‌آموزان مهمترین سرمایه ملی و آینده‌سازان ایران اسلامی هستند بر توجه ویژه به مهارت‌آموزی و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان در مدارس تاکید کرد.

استاندار کرمان با اشاره به نقش موثر هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در آماده‌سازی نیروی انسانی ماهر برای آینده کشور گفت: استفاده از ظرفیت مراکز فنی حرفه‌ای، بنگاه‌های اقتصادی و معادن استان در راستای کیفیت‌بخشی به آموزش‌های مهارتی در مدارس ضروری است و باید همه نهاد‌های دولتی و غیردولتی به آموزش و پرورش در این زمینه کمک کنند.

او با بیان اینکه تمام امکانات نهاد‌های دولتی و غیردولتی استان در اختیار آموزش و پرورش هستند، تاکید کرد: ابتدای سال تحصیلی هیچ مدرسه‌ای دارای شرایط در استان بدون انشعاب آب و برق و گاز نباشد.

فداکار بر مستند‌سازی املاک آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش باید زمینه استفاده از طرح مولدسازی را در استان فراهم کند؛ زیرا بهترین مکان برای اجرای مولدسازی در راستای رفع مشکلات فضای آموزشی است.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه بیش از ۴۲ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم استان در هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند، گفت: این عدد باید به بیش از ۵۰ درصد افزایش یابد.

محمدرضا وحیدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان هم با اشاره به وجود بیش از ۱۶۶ پروژه آموزشی نیمه تمام پروژه نیمه‌تمام آموزشی در استان گفت: ۱۴۰۴ میلیارد تومان بودجه از محل اعتبارات سفر‌های استانی ریاست جمهوری برای تکمیل این پروژه‌ها اختصاص یافته که در کشور و تاریخ آموزش و پرورش بی‌نظیر است.

سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز، ساخت فضای آموزشی، مهارت آموزی، توسعه دانش بنیان و دانش توسعه مدیریت را از مهمترین اهداف پویش «کرمان دانا» عنوان کرد.

او افزود: به دنبال اجرای این طرح تاکنون ۱۲ مدرسه در قالب ۱۱۸ کلاس درس به بهره‌برداری رسیده و ۴۰ مدرسه در قالب ۳۲۰ کلاس درس نیز در حال ساخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار