سازوکار تطبیق واحدهای درسی دانشجویان که در مقاطع تحصیلی گذشته سپری کرده‌اند ابلاغ شد.

دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی در ارتباط با تطبیق واحد‌های درسی دانشجویانی که در مقاطع تحصیلی دیگر گذارنده‌اند، تصمیم‌گیری کرد. این تصمیم به استناد فصل یازدهم آیین‌نامه آموزشی و برای واحد‌های درسی «عمومی و پایه» و «تخصصی» دانشجویان گرفته شده است. 

بنابر اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی، تطبیق واحد‌های درسی عمومی، پایه و از مقاطع بالاتر و هم‌سطح بلامانع است. همچنین تطبیق واحد‌های درسی عمومی پایه و تخصصی از مقطع کاردانی در کارشناسی‌ارشد ناپیوسته بلامانع است. تطبیق واحد‌های درسی عمومی و پایه از مقاطع پایین‌تر بلامانع است. تطبیق واحد‌های درسی تخصصی از مقاطع پایین‌تر مجاز نیست. 

بر این اساس، پذیرش دروس «عمومی و پایه» برای دانشجویانی که این واحد‌های درسی را در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته گذرانده‌اند، در دوره دکتری عمومی (پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی) با رعایت مفاد فصل یازدهم آیین‌نامه آموزشی بلامانع است.

همچنین بنابر اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی درباره پذیرش دروس تخصصی که دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ناپیوسته گذرانده‌اند، در دوره دکتری عمومی مجاز نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار