پیش‌بینی خریدبیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان

مجری گندم وزیر جهاد کشاورزی گفت:پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود.

سهراب سهرابی گفت: با توجه به سطح زیر کشت ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار هکتاری گندم آبی و دیم کشور که از فروردین آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، برآورد می‌شود بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود.

وی افزود: تا امروز بیش از ۴ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که این رقم نسبت به سال گذشته ۱ میلیون تن افزایش داشته است.

وی گفت: دو پروژه مهم در وزارت جهاد کشاورزی ادامه دارد که اولین پروژه جهش تولید در دیم زار‌ها است که پروژه مشترک وزارت جهاد کشاورزی و ستاد فرمان امام (ره)است که در سال جاری در سطح ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اول مهر آغاز خواهد شد.

مجری گندم وزیر جهاد کشاورزی افزود: ۲۴ استان در این پروژه دخیل هستند، که استان آذربایجان شرقی پیشرو در این طرح است و پیشرفت خوبی دارد.

سهرابی گفت: موضوع دوم، موضوع کشاورزی قراردادی است که در مزارع آبی و دیم قرار است در بستر کشت قراردادی نهاد‌هایی مثل کود، بذر و بیمه در اختیار زارعین خواهیم داد ودر زمان برداشت وجه از حساب کشاورزان از محل گندم تحویلی کشاورزان کسر و مابقی به کشاورزان داده خواهد شد.
 مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان هم گفت: ۴۰۰صد هزار هکتار گندم دیم و ۶۸ هزار هکتار گندم آبی در استان کشت شده که خوشبختانه برداشت از مزارع گرمسیری استان یک هفته است که از شهرستان‌های خداآفرین و آبش احمد شروع شده و تا کنون ۵۰۰ تن خرید صورت‌گرفته و این روند ادامه دارد.
رحیم زاده گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۴۵۰ هزار تن گندم در استان تولید شود.

برچسب ها: گندم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.