فرماندار رفسنجان گفت: غربالگری سلامت ۵۶ هزار نفر از اتباع بیگانه در این شهرستان در سامانه سیب وزارت بهداشت، انجام شده است.

حسین رضایی در کمیته اقتصادی اتباع بیگانه در محل دفتر معاونت توسعه و برنامه ریزی فرمانداری رفسنجان گفت: ساماندهی اتباع بیگانه نیاز به تصمیمات کلان کشوری دارد؛ چرا که آن‌ها از یارانه‌های ایرانی‌ها در حوزه‌های مختلف آب، برق، گاز، آرد و نان، بهداشت و ... به طور یکسان با ایرانی‌ها بهره‌مند هستند.

او با اعلام اینکه ساماندهی اتباع غیرمجاز در شهرستان کار سخت و دشواری است، افزود: عمده آن‌ها در محل چاه موتور‌های آب کشاورزی یا در کارگاه‌های ضایعاتی استقرار دارند که فاقد هویت هستند؛ لذا نظارت‌ و شناسایی آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

رضایی بیان کرد: از آنجایی که اتباع بیگانه در تمامی مشاغل حضور دارند، سطح بندی مشاغل را باید برای این قشر اجرا کرد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: باید آمار و میزان اشتغال آن ها را در صنوف مختلف احصا و جمع آوری کرد تا بتوان بر اساس این آمار تصمیم گیری کنیم و ساماندهی شوند.

محمدرضا رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری رفسنجان هم در این نشست عنوان کرد: دولت‌های قبلی هم قطعاً تدابیری برای سامان بخشی قشر اتباع بیگانه داشتند؛ اما باید به طور جدی ساماندهی شوند و در این زمینه مسئولان کشوری باید اجازه ورود آن‌ها را از مبادی ورودی کشور کنترل کنند.

مجید دهقانی هم در این جلسه بیان کرد: بحث اتباع بیگانه در شهرستان موضوعی تازه نیست و از سال‌ها قبل وجود دارد، زاد و ولد زیاد آن ها، به دست گرفتن اشتغال ها، استفاده از یارانه‌های دولت ایران، زندگی کردن آن‌ها در اقصی نقاط شهرستان و دیگر موارد باعث ایجاد تدریجی مشکلات امنیتی و اقتصادی و نگرانی‌هایی برای جامعه ایرانی و شهرستان شده است.

او افزود: قطعاً باید تدبیر جدی در خصوص سامان دهی این قشر داشته باشیم؛ لذا صنوف باید همکاری لازم را داشته باشند و تا حد امکان به جای استفاده از کارگران اتباع بیگانه، کارگران ایرانی را به کار بگیرند و از صرف هزینه‌های بیمه‌ای و کارمزد برای کارگران ایرانی نهراسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار