شیخ الازهر در یک سخنرانی مجازی در شورای امنیت سازمان ملل گفت که برادری کلید صلح جهانی است.

احمد الطیب، شیخ الازهر در سخنرانی در جلسه شورای امنیت با محوریت اهمیت تقویت ارزش‌های برادری انسانی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: هدفم از شرکت در این جلسه و سخنرانی در آن این بود که آتش جنگ‌های بیهوده‌ای را که در دهه‌های اخیر شعله‌ور شده و تا این لحظه ادامه دارد، خاموش کنید.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، الطیب در ادامه افزود: من از جنگ عراق، جنگ افغانستان و مصیبت‌ها، درد‌ها و غم‌هایی که بیست سال پشت سر گذاشت صحبت می‌کنم. من در مورد سوریه، لیبی و یمن و نابودی تمدن‌های عمیق آن‌ها که ریشه در تاریخ هزاران ساله دارد، درگیری‌های تسلیحاتی در سرزمین‌های آن‌ها و فرار فرزندان، زنان و کودکان آن‌ها و فرار آن‌ها از وحشت یک جنگی که در آن هیچ نقشی ندارند صحبت می‌کنم.

وی همچنین تصریح کرد: من از مقدسات خود و شما در فلسطین و آنچه ملت فلسطین از استکبار قدرت و ظلم ظالم رنج می‌برند صحبت می‌کنم و از سکوت جامعه جهانی در مقابل سلب حقوق این ملت سرافراز بسیار متاسفم.

شیخ الازهر ادامه داد: من از همینجا از شورای امنیت می‌خواهم که هرچه سریع‌تر کشور مستقل فلسطین به مرکزیت قدس را به رسمیت بشناسد. من همچنین خواستار حفاظت از مسجدالاقصی در مقابل تعرض‌های روزافزون صهیونیست‌ها هستم.

وی در ادامه گفت: مأموریتی که الازهر و کلیسای کاتولیک رومی در سند ۲۰۱۹ در مورد برادری انسانی برای صلح جهانی دنبال می‌کنند، باید توسط رهبران سیاسی به الگویی عملی تبدیل شود.

شیخ الازهر همچنین بدون نام بردن از روسیه یا اوکراین گفت که جنگی که در مرز‌های شرقی اروپا در حال رخ دادن است، رعب و وحشت و نگرانی را ایجاد کرده که ممکن است بشریت را به دوران ابتدایی بازگرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار