دکتر داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بی توجهی به علوم انسانی اسلامی به جای متفکر پروری در نظام علمی کشور، موجب پرورش افراد تکنوکرات می‌شود.

دکتر پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی به اهمیت علوم انسانی اسلامی در نظام آموزشی و سایر علوم اشاره کرد و گفت: بی توجهی به علوم انسانی اسلامی به جای متفکر پروری در نظام علمی کشور، موجب پرورش افراد تکنوکرات می‌شود که همین موضوع آسیب‌های بسیاری را در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به همراه دارد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، به نقش برجسته علامه مصباح یزدی در حوزه علوم انسانی اسلامی اشاره کرد و گفت: بخشی از جنگ نرم دشمن از بی توجهی به اهمیت علوم انسانی اسلامی شکل می‌گیرد که می‌تواند آسیب‌های متعددی را به همراه داشته باشد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علامه مصباح یزدی را نمونه بارز مقابله با این تهاجم نرم در حوزه علم و تفکر معرفی کرد و افزود: ایشان با ایجاد رشته‌های مختلف تحصیلی مرتبط با علوم انسانی و اسلامی، ارتقای دانش حوزوی و تقویت ارتباط حوزه و دانشگاه ضمن شناخت توطئه‌های دشمن، راه‌های مقابله با آن را نیز در اختیار شاگردان و جامعه علمی و نخبگانی قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار