بازار داغ رژیم صهیونیستی در فروش اسلحه

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گزارشی خبر داد که در یک دهه گذشته فروش تسلیحات نظامی این رژیم به متحدان عربی خود دو برابر شده است.

در گزارش وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آمده است فروش تسلیحات این رژیم در یک دهه گذشته دو برابر شد و رکورد جدید ۱۲.۵ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۲۲ به ثبت رسانده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی همچنین به افزایش تقاضا برای تسلیحات ساخت صهیونیست‌ها به دلیل جنگ روسیه با اوکراین و افزایش علاقه متحدان عرب اشاره کردند. آن‌ها در ادامه تاکید کردند که تقریبا یک چهارم صادرات را هواپیما‌های بدون سرنشین این رژیم تشکیل می‌دهند.

بر اساس آمار وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که به تازگی منتشر شد، فروش سالانه تسلیحات این رژیم در سال ۲۰۲۲ برای دومین سال متوالی به رکورد جدیدی رسید که در مقایسه با حدود یک دهه گذشته دو برابر شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که صادرات دفاعی در سال گذشته به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است که از ۱۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ - بالاترین رکورد قبلی است. بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶، این رقم بین ۵.۶ تا ۷.۵ میلیارد دلار در نوسان بوده است.

مقامات صهیونیستی با اشاره به جنگ اوکراین، دلیل افزایش شدید تقاضا برای تسلیحات ساخت رژیم صهیونیستی را «تغییرات ژئواستراتژیک» در اروپا عنوان کردند. مقامات این رژیم همچنین ادعا کردند که کشور‌های عربی که اخیراً روابط خود را با این رژیم عادی کردند، تقاضای قابل توجهی برای تسلیحات صهیونیستی داشته اند.

منطقه آسیا-اقیانوسیه بزرگترین خریدار تسلیحات نظامی رژیم صهیونیستی بود که ۳۰ میلیون از کل صادرات را به خود اختصاص داده و پس از آن اروپا با ۲۹ میلیون در رتبه بعدی خریداران سلاح‌های صهیونیست‌ها قرار دارد.

امارات متحده عربی، بحرین و مراکش که در قرارداد‌های ۲۰۲۰ موسوم به توافقنامه آبراهام روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، ۲۴ قرارداد خرید تسلیحات را به خود اختصاص دادند که در مقایسه با ۷ قرارداد خرید در سال ۲۰۲۱ افزایش قابل توجهی یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۰:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
فروش اسلحه اسراییلی به سودان برای تجزیه آن.
آخرین اخبار