تنها مجتمع فرهنگی هنری ارشاد چابهار سیستم سرمایش و روشنایی ندارد

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه اعتبارات در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان چابهار قطره چکانی و بسیار اندک است بطوریکه تنها مجتمع فرهنگی هنری ارشاد و انجمن‌های چابهار سیستم سرمایش (کولرگازی) و روشنایی ندارد و هنرمندان گلایه‌های زیادی در خصوص عدم پیگیری مشکلاتشان دارند.

جواد سپاهی در دیدار صمیمانه با هنرمندان جنوب سیستان وبلوچستان گفت: راه اندازی سالن مجتمع فرهنگی و هنری را به جد پیگیری و از اولین برنامه‌هایم برای تامین سیستم سرمایش و روشنایی است.

وی توجه بیشتر به هنرمندان به ویژه در موضوع نمایشگاه بین‌المللی تجسمی و تامین اعتبار برای نور و سرمایش سالن مجتمع فرهنگی و هنری را خواستار شد و گفت: اعتماد بنفس و تلاش وافر هنرمندان برای اعتلای فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی یک اصل کلی است.

وی جایگاه فرهنگ و منش قوم بلوچ را ویژه دانست و تصریح کرد: هنرمندان چراغ راه فرهنگ و هنر هر جامعه‌ای هستند تا جایی که می‌توانند نشاط و امید جامعه را چند برابر و در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفای نقش کنند.

فرماندار چابهار ادامه داد: برای تقویت بنیه فرهنگی و هویت اقوام و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی نیاز است که مفاخر فرهنگی هرمنطقه، به سازمان‌های مرتبط ارایه برنامه کنند و سازمان ذیربط هم برنامه عملیاتی داشته باشند.

سپاهی ضمن بازدید از سالن ارشاد و انجمن‌های فرهنگی وهنری و بررسی مشکلات و دغدغه‌های این قشر فرهنگی گفت: رسیدگی به امور هنرمندان برابر است با ساختن جامعه فرهنگی که می‌تواند تبیین کننده فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

وی ضمن تبیین جایگاه جامعه فرهنگ و هنر در جامعه و ظرفیت و توانمندی‌های آنان بر افزایش امید و نشاط، کاهش آسیب‌های اجتمایی، تقویت بنیه فرهنگی و هویت اقوام و هویت فرهنگ ایرانی و اسلامی تاکید کرد و افزود: نسل جدید قشری فرهیخته است و وجود مفاخر برای چابهار و ایران ارزشمند هستند.

وی برگزاری و همکاری در اجرای جشنواره‌های ملی مثل فیلم را افتخاری بزرگ برای شهرستان چابهار دانست و قول مساعد برای این رخداد‌ها را اعلام کرد.

فرماندار چابهار از رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار خواست میزان اعتبارت جاری و عمرانی استانی را در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان را مورد بررسی قرار داده و نسبت به جذب بیشتر اعتبارت و رسیدگی امورات هنرمندان بیشتر تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار