نخستین همایش شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین همایش تجلیل از شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در زاهدان برگزار شد.

علی سرگزی در حاشیه برگزاری اولین همایش تجلیل از شهدای فرهنگ و رسانه سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه شهدا جان خود را فدا کردند تا ما امنیت، آسایش و آرامش داشته باشیم، اظهارداشت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته امروز برای نخستین بار همایش تجلیل از شهدای فرهنگ و رسانه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این همایش با هدف تکریم و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگ، هنر و رسانه با حضور مسوولان استانی و کشوری، مشاور امور ایثارگران فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

وی تصریح کرد: امید است برگزاری این همایش گشایشی برای تشکیل دبیرخانه دائمی شهدای فرهنگ، هنر و رسانه کشور در سیستان و بلوچستان باشد که موافقت اولیه آن نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده تا از سال آینده این همایش به صورت کشوری در این خطه برگزار شود.

سرگزی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تنگه احد نظام است، بیان کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس دِین خود را به این کشور و نظام و انقلاب اداء کردند امیدواریم بتوانیم ما با گرامیداشت و زنده‌نگه داشتن یاد و نام شهدا در قبال فداکاری آنان ادای دِین کنیم.

وی تاکید کرد: امید است با شکل گیری این دبیرخانه در سیستان و بلوچستان و در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم هر ساله با احصا کردن مطالب و موارد مرتبط با شهدا از آن‌ها در برگزاری همایش‌ها بهره‌مند شویم.

گفتنی است نمایشگاه پرتره شهدای فرهنگ، هنر و رسانه استان نیز توسط استاد سعیدمحمد شه بخش به صورت طراحی گرافیک برگزار شد.

در این همایش از ۱۷خانواده شهید فرهنگ، هنر و رسانه سیستان و بلوچستان تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار