مدیر عامل یک شرکت سنگ آهنی گفت: اگر بورسی شویم بخش اعظم موضوعات و مسائل مختلف ما حل می شود و سرعت فعالیت سرمایه گذاری و تامین مالی چند برابر می شود.

آقای حمیدیان مدیر عامل یک شرکت سنگ آهنی گفت: بلوک معدنی اینجا(بافق یزد) پر پتانسیل ترین است. متخصصان به دو چیز اذعان دارند یکی ظرفیت های بالای این منطقه است و نکته دوم این که با وجود این پتانسیل چرا به فعالیت های لازم نرسیدیم (فاصله های معقول، ذخایر قابل توجه). این ها یک پتانسیل است که می تواند با یک آهنگ رشد معمولی پیش رود یا می تواند با یک سرعت بالاتری رشد و توسعه پیدا کند، نقش رسانه این است کمک کند که این جریان سرعت گیرد.

او می گوید: از لحاظ منابع آب (اصلی ، بازیافتی) کامل هستیم و زیر ساخت های لازم را هم داریم. نکته ای که به آن نیازمند هستیم بحث سرمایه گذاری است. در لایحه پروژه های معدنی ظرفیت بالای یک میلیارد ذخایر معدنی وجود دارد که باید سرعت سرمایه گذاری و توسعه آن افرایش پیدا کند.

به گفته  مدیر عامل شرکت سنگ آهنی، برای جهش جدی باید تمامی ظرفیت ها فعال شود. در حال آماده سازی استفاده از حداکثر باطله ها هستیم. با مجموعه سازمان انرژی اتمی مذاکراتی داشتیم و سرانجام چهار پهنه را به نتیجه رسیدیم. کار بزرگی است اگر می‌خواهیم تداوم زنجیره تولید فولاد داشته باشیم باید نگاهی هم به آینده داشت.

او افزود: نباید از معادن کوچک غافل شد. تامین مالی و سرمایه گذاری بخش های مختلف و حضور در سهامداری می تواند فعالیت ما را توسعه دهد، ظرفیت ۵ میلیون تنی گندله را داریم. در حوزه صنعتی نباید وارد رقابت با سایر شرکت های فولادی شویم باید وارد بخش های کمک کننده به توسعه شویم. در حال برنامه ریزی هستیم که از حجم تلفات کاسته و حجم تولید را افزایش دهیم.

حمیدیان می گوید: پیگیری افزایش سرمایه از طریق آورده های نقدی سهامداران هستیم. سال گذشته بعد از سال ها افزایش سرمایه داشته ایم. پیگیر افزایش سرمایه با اعداد بالاتر هستیم تا پروژه ها را توسعه دهیم. آخرین موضوع در حال پیگیری مسئله عرضه در بورس است، شرکت های کوچک تر از ظرفیت های بورس برای تامین مالی خود استفاده کرده اند و ما به دنبال آن‌ هستیم با برطرف شدن مشکلات نهایتا سال آینده بورسی شویم.

او گفت: مهم ترین مسئله که شرکت ما هنوز بورسی نشده است اختلاف ۹ درصدی سهام بین سهامداران ما با صندوق بازنشستگی فولاد است. با وزیر رفاه صحبت های زیادی شده پیگیری رفع این مسئله هستند. جزء قوانين بورس شفافیت سهامداری است و باید این مسئله مبهم حل شود اگر این‌ موضوع حل شود عرضه در بورس خواهیم داشت. با رئیس سازمان بورس هم صبحت هایی شده است امیدواریم بورسی شویم اگر بورسی شویم بخش اعظم موضوعات و مسائل مختلف ما حل می شود و سرعت فعالیت سرمایه گذاری و تامین مالی چند برابر می شود.

او می گوید: مجوز انتشار ۳ هزار میلیارد اوراق سلف را از سازمان بورس کسب کردیم امیدواریم تا ماه آینده منتشر شود.

برچسب ها: سنگ آهن ، صنعت معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار