برگزاری یادواره چهار شهید روستا‌های فیدکوئیه و گراکوئیه در کوهبنان

نخستین یادواره شهدای روستا‌های فیدکوییه و گراکوییه کوهبنان در مسجد ابوالفضل العباس روستای فیدکوئیه همراه با تجلیل از ۴ خانواده شهید برگزار شد.

این آیین با سخنرانی حجت الاسلام عربپور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه ثارالله استان کرمان و مداحی مجید منصوری انجام شد.

حجت الاسلام عرب پور در این مراسم که با حضور ائمه جمعه کوهبنان و کیانشهر، فرماندار کوهبنان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده انتظامی کوهبنان، اعضای شورای اداری، بسیجیان و خانواده معزز شهیدان برگزار شد، گفت: حیات همه ما از روشنایی و سوحتن شهداست که باعث بیداری همگان می‌شوند؛ کسانی که روح آنان بر ما حاکم و شاهد بر ما هستند.

او افزود: شهدا آگاهانه مسیر خود را انتخاب و با علم، آگاهی، بصیرت و بیداری به عشق دین خدا در میدان جنگ جانشان را تقدیم کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: مجاهدان با بذل جان خود جلوی فساد، طغیان و ستمگری ایستادند؛ لذا امروز امنیت ما مدیون خون شهداست.

او بیان داشت: همه شهدا و مجاهدان صحنه مبارزه با کفر و نفاق آگاهانه رفتند در حالی که شهادت، جانبازی و اسارت را در پیش خود می‌دیدند.

حجت الاسلام عربپور گفت: شناخت دنیا، نگاه زاهدانه به دنیا، وابستگی نداشتن به دنیا، بهره بری از دنیا، هوس ستیز بودن و مبارزه با نفس، آلوده نکردن فطرت خود با دنیا، استقامت در راه حق از ویژگی شهداست.

او افزود: ما دشمنان فراوانی داریم که هر از چند گاهی برای ضربه زدن و براندازی اقدام می‌کنند،؛ ولی چون انقلاب مبتنی بر اصل توحید محوری و ولایت مداری است موفق نمی‌شوند.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: شهیدان در راه حق اسقامت کردند، جبهه مقاومت مختص ایران نیست؛ بلکه مجاهدان امروز در یمن، افغانستان، عراق فعالیت می‌کنند.

او تاکید کرد: دشمن به جبهه فرهنگ و اقتصاد ورود کرده و بد حجابی و بی حجابی را در دستور کار دارد، آشوب‌ها را به راه می‌اندازد، ولی مردم در روز قدس و ۲۲ بهمن جواب بدخواهان را دادند.

حجت الاسلام عربپور افزود: مقاومت اصولی، معرفتی و بصیرتی است؛ در حالی که دشمن جبهه‌های مختلفی علیه ما به راه انداخته اما انقلاب ما در اوج است که از آسمان‌ها نظاره گر است.

او ابراز داشت: امروز نقشه‌های دشمنان با راه اندازی جبهه مقاومت در کشور‌های مختلف نقش بر آب شده است؛ لذا آنان احساس خطر کردند و به حوزه‌های مختلف ما حمله ور شده اند.

حجت الاسلام عربپور افزود: شهدا به ما آموختند خون سرخ شان گواهی بر عمل ماست؛ لذا بایستید اینجا ایران سرزمین تبلور و صدور اسلام است، شهدا نرم افزاری به جهان عرضه کردند که در تمام جهان کاربرد دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: دشمن در صدد شکستن مقاومت ماست، حضور در صحنه انتخابات نوعی مقاومت است، هر چیزی که دشمن را ناراحت کند عبادت است که اجر مضاعف برای انسان در دنیا و آخرت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
خدایی که خالق جهان و هستی موجودات بر اراده اش استوار و از رگ گردن به افراد نزدیکتر است، چه نیازی به تهدید شمشیر عده ای مدعی برای گسترش خدا پرستی است درحالیکه میتواند قلبهای مردم را بسوی خود جلب و قداست خود را در حد اعلی نگهدارد. حاصل تحمیل مقدسات با شمشیر و تهدید که در تضاد با قداست و اقتدار مطلق و همه جانبه خداوند است، جامعه ای مانند ایران است که در عین مسلمانی و جهالت، به صفات مذموم در دین مانند دروغ و فریب و کلاهبرداری و غیبت و تهمت و تضییع و تخریب حقوق و حیثیت دیگران الوده اند. انسان هرگز با تهدید معتقد نمیشود مگر اینکه با اگاهی و در مسیر زندگی و حوادث ارتباط قلبی و محسوس با معبود پیدا کند. جهاد موجب ترویج خشونت در میان مسلمانان میشود.
آخرین اخبار