مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان شمالی از جذب ۱۳۸ میلیارد تومان کمک توسط مراکز نیکوکاری خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد.

مجید الهی راد گفت: به همت خیرین و مراکز نیکوکاری استان طی سال گذشته بیش از ۱۳۸ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جذب و برای نیازمندان هزینه شده است.

او گفت: در سال گذشته یک هزار و۶۸۸ فرد نیکوکار در مراکز نیکوکاری استان جذب شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار و ۱۶۹ نفر نیازمند در سامانه ملی شبکه نیکوکاری ثبت شده اند؛ افزود: فعالیت‌های خودجوش مراکز نیکوکاری در ترویج فرهنگ خیر و احسان، تقویت بعد مردمی خدمت‌رسانی به نیازمندان، در هدفمندسازی فعالیت‌ها و هم‌افزایی در منابع موردنیاز برای خدمت‌رسانی بسیار موثر بوده است.

الهی راد با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در توانمندی و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت، بیان کرد: بهترین راهکار برای مقابله با فقر، توانمندی خانواده‌های نیازمند و توانمندی اقتصادی و فرهنگی آنهاست که بسیاری از مشکلات مددجویان را برطرف و از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

مدیر کل کمیته امداد استان  گفت: این مراکز با همیاری و همکاری مردم و خیرین تلاش می‌کنند نیازمندان ساکن در همان محل را شناسایی و بخشی از مشکلات آن‌ها را مرتفع کنند که وجود مراکز نیکوکاری سبب شده روند زمانی رسیدگی به نیاز‌های اساسی فقرا و محرومان جامعه کاهش یابد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.