پیش بینی می‌شود در مرحله هشتم واکسیناسیون طیور در خراسان جنوبی، ۳۷۰ هزار پرنده بومی در استان واکسینه شوند.

زنگویی مطلق رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در زمینه اقدامات پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، مرحله هشتم از واکسیناسیون طیور بومی به وسیله واکسن نیوکاسل آشامیدنی ساخت مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی آغاز شد.  

او افزود: این مرحله از واکسیناسیون تا ۲۹ تیر  ادامه دارد.

زنگویی مطلق تصریح کرد: پیش بینی می شود ۳۷۰ هزار قطعه پرنده بومی با مشارکت دامپزشکی و همراهی روستائیان، شورا‌های اسلامی و دهیاری‌های روستاها،  در واحد‌های روستایی، مناطق پرتراکم و نیز مناطق پرخطر اطراف واحد‌های صنعتی در این مرحله واکسینه شوند.

رئیس اداره مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی استان هدف از اجرای این طرح را کاهش انتقال و انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: واکسیناسیون، کاهش کانون‌های این بیماری در طیور روستایی، حفظ سرمایه و نیز افزایش تولید و کمک به پایداری معیشت روستائیان را به همراه دارد.

او گفت: بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی طیور است که می‌تواند علاوه بر ایجاد بیماری در طیور بومی و صنعتی، خسارات اقتصادی سنگینی را در واحد‌های پرورشی طیور گوشتی و تخمگذار ایجاد کند.

زنگویی مطلق مهمترین راه در پیشگیری از این بیماری و سایر بیماری‌های تنفسی را رعایت اصول بهداشت و امنیت زیستی و اجرای برنامه واکسیناسیون مناسب علیه بیماری‌ها اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.