اهمیت حضور اتباع خارجی فرصت ویژه ای برای ایران است که از آن کمی غفلت شده است.

علی پور کارشناس ارشد پژوهشی حوزه اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور است که مدت ها است که در زمینه مهاجرین خارجی فرصت ها و تهدید ها کار کرده است.

علی پور در نشستی در موضوع مهاجرین با میز اتباع صدا و سیما گفت حدود ۷ میلیون مهاجر در ایران زندگی می کنند که این تعداد از ساکنان خراسان رضوی به عنوان یکی از بزرگترین استان های کشور بیشتر است.

علی پور گفت تا کنون در حوزه مهاجرین ایران به عنوان خدمت رسان اقدام کرده است به طوری که تا کنون با وقوع جنگ ها در کشورهای همسایه ایران موج مهاجرت به ایران افزایش پیدا کرده است به ویژه افغانستان که اکثر جمعیت مهاجرین را در ایران تشکیل می دهند و تا کنون از یارانه های پنهان اتباع ایرانی استفاده کرده اند.

علی پور گفت یارانه پنهان ارائه شده به اتباع در طول سال بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار است.

علی پور گفت از سویی دیگر میزان سرمایه گذاری مهاجرین افغانستانی در امارات ۱۰ میلیارد دلار به طور رسمی است و در ترکیه کمتر از ۱ میلیارد دلار است.

علی پور گفت این سرمایه گذاران افغانستانی از جمله ظرفیت هایی است که در مورد آن غفلت صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۱۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
در ایران که خودش جمعیت بالا ودهها استان فقیر ومحروم وبیکار دارد از سیستان ،چهارمحال ،کهکیلویه ،لرستان تا کردستان که از بیکاری کولبری می کنند تا میلیونها جوان بیکار و مجرد و به یست میلیون مردم ایرانی زیر خط فقر مهاجر پذیری چه توجیهی دارد مهاجر برای ایران تهدید است نه فرصت چون حتی شغل های قشر ضعیف جامعه ایرانی از بنایی ،گچکاری ،نماکاری وغیره هم همه دست مهاجرین افتاده با این همه فرزند اوری که دارند.بهرحال اینها باید تشویق شوند به رفتن به وطن خودشان و ساختن آن امروز سرمایه گذار افغان باید برود در وطن خودش برای جوانان وطنش سرمایه گذاری و شغل ایجاد کند تا در وطن خودشان باشند .این سیاست مهاجر پذیری و تسهیل در آمدن آنها و ماندگاری در ایران به ضرر مردم هر دوملت است.
Canada
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
مهاجر و مهاجرپذیری سیاست گلوبالیست هاست برای نا من کردن کشورها و برهم زدن ساختار نژادی و ملی
آخرین اخبار