بهره برداری از۱۳۸ طرح کشاورزی در استان اصفهان

همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۱۳۸ طرح کشاورزی با بیش از۴۲۳ میلیارد تومان هزینه در شهرستان‌های استان اصفهان به بهره برداری رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این مراسم گفت: ۵۶ طرح مربوط به تولیدات گیاهی، ۳۴ طرح آب و خاک و امور اراضی، ۲۴ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و ۶ طرح امور عشایر امروز بهره برداری از آنها آغاز شد.

مهرداد مرادمند افزود:  پنج طرح تحقیقات کشاورزی، پنج طرح تعاون روستایی، پنج طرح مرتبط با تولیدات دام، طیور و آبزیان و سه طرح نیز مربوط به صنایع کشاورزی از جمله این طرحها است.

او  خاطرنشان کرد: از اعتبار مورد اشاره ۳۳۴ میلیارد آورده بخش خصوصی، ۶۳ میلیارد مربوط به بخش دولتی و ۲۵ میلیارد تومان آن نیز به تسهیلات بانکی اختصاص دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، شمار بهره برداران از  این طرح‌ها را سه هزار ۳۴۶ خانوار اعلام و تصریح کرد: اشتغال پایدار برای ۴۳۹ نفر و تثبیت اشتغال برای ۲۰۲ نفر از نتایج این طرحها است.

در پایان این مراسم  از فعالان نمونه ملی و استانی صنعت کشاورزی استان تقدیر شد.

۲۱ تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نام دارد

استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی باقابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو، و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

مجموع اراضی زراعی قابل‌کشت استان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار