همزمان با روز جهانی مقابله با بیابان زدایی:

عملیات اجرایی طرح بیابان زدایی در ۷۵۰ هکتار از اراضی زرند آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی کرمان گفت: عملیات بیابان زدایی و احیای مراتع در ۷۵۰ هکتار از مراتع منطقه حصن آباد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال آغاز شد.

 طی مراسمی در  روز جهانی مقابله با بیابان زدایی و خشکسالی که  امروز  با شعار نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین با حضور حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان، ابوالحسنی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، فرماندار زرند و  جمعی از مسئولان اجرایی و صنعتی و معدنی شهرستان زرند برگزار شد، عملیات بیابان زدایی و احیای مراتع در۷۵۰ هکتار از مراتع منطقه حصن آباد شهرستان زرند آغاز شد.  

 ابوالحسنی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت:  عملیات بیابان زدایی و احیای مراتع در۷۵۰ هکتار از مراتع منطقه حصن آباد شهرستان زرند، با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی با هدف تقویت و افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش، تثبیت شن‌های روان، کنترل هرز آب و کاهش سیلاب به مرحله اجرا درآمده  است.

او افزود: این طرح تا مرداد ماه امسال به اتمام می‌رسد.

حسن زاده، معاون اقتصادی استانداری کرمان هم در این مراسم گفت: منطقه زرند، یکی از ۴۸ مناطق بحرانی بیابانی به شمار می‌رود و خوشبختانه اقدامات بسیار ارزنده‌ای در این منطقه با مشارکت بخش خصوصی، صنایع، معادن و مردم صورت گرفته است که می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق باشد.

او با بیان اینکه مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی بسیار موثر است، افزود: هر جا که ارتباط مردم و منابع طبیعی فعال بوده، موفقیت‌های بسیار ارزنده‌ای در پی داشته است.

حسن زاده تصریح کرد: باید از این ظرفیت حضور و مشارکت مردم برای حفاظت از منابع طبیعی استفاده شود؛ زیرا اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری با توجه به خشکسالی‌های پی در پی  امری ضروری و با اهمیت است.

برای اجرای طرح های  بیابان زدایی در زرند بالغ بر۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است

سید رضا حسینی نژاد، فرماندار شهرستان زرند هم با اشاره به اینکه شهرستان زرند دارای حدود ۴۶۸ هزار هکتار عرصه‌های ملی، ۳۱ هزار هکتار جنگل و طرح دست کاشت، ۷۹ هزار هکتار عرصه بیابانی و کویری است، گفت: با توجه به بیابانی بودن و با احتساب اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است، حدود ۳ هزار هکتار کانون بحرانی وجود دارد که برای اجرای طرح های بیابان زدایی در زرند  بالغ بر هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او افزود: به منظور  اجرای طرح‌های منابع طبیعی، خوشبختانه شرکت فولاد زرند ایرانیان مشارکت موثری داشته است به طوری که هم اکنون  قریب به  ۱۰۰ هکتار طرح بیابان زدایی (نهال کاری) با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریالی شرکت فولاد زرند ایرانیان با هدف اجرای مسئولیت‌های اجتماعی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجر ااست 

فرماندار زرند گفت: از سال ۹۳ تاکنون هزار و ۳۴۰ هکتار طرح بیابان زدایی در منطقه فتح آباد شریف آباد جمعا با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است که  از این مقدار، ۷۴۰ هکتار آن از اعتبارات دولتی و ۶۰۰ هکتار دیگر با مشارکت بخش خصوصی شرکت فولاد زرند ایرانیان با کاشت گونه‌های تاع و قره داغ اجرا شده است.

او  مشارکت اجتماعی شرکت فولاد زرند ایرانیان برای احیای عرصه‌های بیابانی در این شهرستان را یک اقدام الگویی برای سایر سرمایه‌گذاران و صنعتگران دانست.

 محمود رضا فرود نیا، رئیس مجتمع کنسانتره سنگ آهن جلال آباد با بیان اینکه مجموعه میدکو شهرستان زرند در اجرای مسئولیت اجتماعی، اقدامات زیادی انجام داده و در ایجاد اشتغال‌های جدید و کاهش نرخ بیکاری در منطقه، نقش ارزنده‌ای داشته است و  این موضوع همت بلند مدیران این شرکت  برای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.

 او افزود: از نگاه مدیران شرکت فولاد زرند ایرانیان، همه فعالیت‌های این شرکت  برای اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و مسئولیت اجتماعی صورت می‌گیرد؛ زیرا هر اقدامی در مسیر تکمیل زنجیره فولاد و ایجاد اشتغال و همچنین رونق اقتصادی در منطقه انجام گیرد، نمونه بارز اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است.

فرود نیا بیان کرد:  این شرکت توانسته است با اقدامات درخور مسئولیت اجتماعی، گام‌های ارزشمندی را در بخش‌های مختلف از جمله مشارکت در اجرای طرح‌های منابع طبیعی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.