استاندار کرمان گفت: دستگاه‌ها با سرمایه‌گذاران به خوبی تعامل داشته باشند تا موانع برای سرمایه‌گذاری در استان کرمان برطرف شود.

 سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان در سال ۱۴۰۲ بعدازظهر امروز شنبه ۲۷ خرداد با حضور استاندار کرمان، معاونان عمرانی و توسعه مدیریت و منابع استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و سایر اعضا برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه‌هایی که از سوی شرکت‌های بزرگ در حال ساخت هستند، عموما مشکل زیست محیطی ندارند، گفت: پروژه‌های خاص که دچار چالش شده‌اند،  از سوی معاونت عمرانی پیگیری می‌شود. 

او با تاکید این مطلب که دستگاه‌ها با سرمایه‌گذاران به خوبی تعامل داشته باشند تا موانع برای سرمایه‌گذاری در استان برطرف شود، بیان داشت: ارزیابی از دستگاه‌های مختلف نیز از جلسات بعد به صورت مستمر ارائه شود. 

استاندار کرمان همچنین استفاده ۲ دانشگاه بزرگ استان از ظرفیت مولدسازی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: مانده اعتبارات تملک دارایی در حساب‌ها نیز باید در جلسات گزارش شود، از طرف دیگر به دلیل محدودیت زمانی، دستگاه‌ها هرچه زودتر نسبت به جذب اقدام کنند.  

او با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به پروژه‌های بخش خصوصی کمک کنند تا موانع تولید برطرف شود، افزود: از دیگر کار‌های انجام شده استقرار پارک علم و فناوری در ساختمان قدیم معاونت عمرانی است که با حضور وزیر کشور گشایش می‌یابد.  

فداکار بر همکاری بیشتر ایمیدرو در استان تاکید کرد و بیان داشت: همچنین مصوبه شرکت‌ها در سفر را داریم که شرکت‌های استان باید همکاری بیشتر در این زمینه داشته باشند.  

محمدرضا وحیدی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نیز  در این جلسه با اشاره به اینکه، ۱۰ برنامه در استان برای تحقق شعار سال به کمک دستگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است، گفت: در برنامه سفر ریاست جمهوری به کرمان تاکید بر پیگیری مصوبات از سوی مدیران بود که  آن‌ها باید این مصوبات را از طریق وزارتخانه‌های خود پیگیری کنند.  

او بیان کرد: کل اعتبار سفر ریاست جمهوری به مبلغ ۳۵ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان به تعداد ۲۹۳ پروژه است که برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۱ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان لحاظ شده است.  

وحیدی کل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان کرمان را مبلغ ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که مبلغ ۳ هزار و ۴۵۶ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

او تصریح کرد: تخصیص نقدی استان مبلغ ۳ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان، تخصیص اسناد استان ۱۱۸ میلیارد تومان و جذب تخصیص اسناد استان ۵۱ میلیارد تومان است.  

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه‌های بخش غیردولتی پیشنهاد داد تا براساس ارزش سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بخش خصوصی دسته‌بندی شوند و در صورت نیاز در جلسات، دستگاه‌های اجرایی مساعت و همراهی کنند.  

او بیان داشت: برخی پروژه‌ها، مشکل آب یا مسائل زیست محیطی دارند که باید با ارائه روش یا راهکار از سوی دستگاه‌های اجرایی مشکلات آن‌ها برطرف شود.  

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مسیر انجام پروژه‌های تعریف شده، پروژه‌های جدید نیز در صورت امکان اضافه و در پروژه‌های پیشران دیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار