نیاز ماهانه بیماران تالاسمی اصفهان به ۲ هزار واحد خون

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران تالاسمی اصفهان گفت: بیماران تالاسمی اصفهان ماهیانه به ۲ هزار واحد خون نیاز دارند.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران تالاسمی اصفهان گفت: حدود یکهزار و ۲۰۳ بیمار مبتلا به انواع تالاسمی در استان اصفهان شناسایی شده است که ۸۶۵ نفر از آن‌ها بطور مداوم به تزریق خون نیاز دارند.


مجتبی حقایق اصفهانی با بیان اینکه روزانه بین ۳۵ تا ۴۰ بیمار تالاسمی برای دریافت خون به مراکز درمانی مراجعه می کنند افزود: اکثر این بیماران در هر نوبت تزریق، ۲ واحد خون دریافت می‌کنند.


او  با اشاره به همکاری مطلوب بانک خون برای تامین نیاز روزانه بیماران تالاسمی، گفت: اگر بانک خون برای خدمات رسانی به بیماران تالاسمی به دستگاه خاصی نیاز داشته باشد، انجمن خیریه حمایت از بیماران تالاسمی اصفهان برای تامین و خریداری آن کمک خواهد کرد.


مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران تالاسمی اصفهان با بیان اینکه انجمن خیریه حمایت از بیماران تالاسمی اصفهان در سال ۱۳۷۲ تاسیس شده است، افزود: عمده فعالیت‌های این انجمن مربوط به دارو و درمان بیماران تالاسمی است و در کنار آن برنامه‌های دیگر مانند کارگاه‌های آموزشی، پیگیری امور اشتغال و ازدواج بیماران و اردو‌های تفریحی را انجام می‌دهد.


حقایق اصفهانی افزود: یکی از مشکلات بیماران تالاسمی، کمبود برخی از دارو‌های مورد نیاز آن‌ها مانند آمپول دسفرال خارجی و قرص "جیدنیو" است و از مسوولان درخواست می‌شود توجه بیشتری داشته باشند.


او با بیان اینکه عمده بیماران زیر پوشش این انجمن بین ۲۵ تا ۴۰ سال سن دارند، گفت: با آموزش‌ها و اطلاع رسانی صورت گرفته، آمار ابتلا به تالاسمی در سال‌های اخیر در استان اصفهان بسیار کاهش یافته است.


مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران تالاسمی اصفهان افزود: پیوند مغز استخوان برای بیماران زیر ۱۱ سال انجام می‌شود که احتمال موفقیت آن ۵۰ درصد است، هزینه‌های سنگینی دارد و حدود ۱۸ ماه به طول می‌انجامد و در زمان حاضر این عمل در تهران انجام می‌شود.


او با بیان اینکه ازدواج تالاسمی‌ها با افراد سالم بدون مانع است، گفت: ازدواج ۲ فرد تالاسمی با یکدیگر نیز مشکلی ندارد البته اگر بخواهند بچه‌دار شوند باید با مشورت و نظارت پزشک باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.