فعالیت ۶۰۰ پایگاه تابستانی در مدارس استثنایی/ فاز دوم سنجش سلامت جاماندگان از امروز کلید خورد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: فعالیت ۶۰۰ پایگاه تابستانی مدارس استثنایی در کنار مدارس عادی آغاز می‌شود.

حمید طرقی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گفت: فرایند سنجش آزمون برای نوآموزان آغاز شده و ۹۰ درصد مرحله اول سنجش، به پایان رسیده است و مرحله بعدی سنجش به صورت فرایندی آغاز می‌شود.

وی گفت: فعالیت تابستانی مدارس استثنایی در کنار مدارس عادی آغاز می‌شود و ۶۰۰ پایگاه تابستانی برای دانش آموزان استثنایی را برآورد کرده‌ایم که نیاز  حدود ۸ هزار دانش آموز در فعالیت‌های تابستانی رفع می شود.

او ادامه داد: ما امسال با همکاری سازمان دانش آموزی با سرپرستی ۱۰۰ نفر، ۵۰۰زیارت اولی استثنایی را به مشهد مقدس اعزام می کنیم.

طرقی گفت: ما برای تابستان مسابقات ورزشی فرهنگی و عترت را برگزار کرده ایم.طبق بررسی‌ها حدود ۲۰۰۰ نفر در بیست و سومین مسابقات ورزشی استثنایی که  در استان‌های کرمان، مازندران و یزد برگزار می‌شود، شرکت می کنند.

او بیان کرد:۱۷۵۰ مدرسه استثنایی به صورت مجتمعی داریم که حدود ۸۰ هزار دانش آموز در مدارس استثنایی هستند که فقط ۱۰ درصد می‌توانند در فعالیت تابستانی شرکت کنند.

طرقی  افزود: دانش آموزان با مراجعه به مدارس خود می‌توانند برای فعالیت ثبت نام کنند و فعالیت دانش آموزان برای نخستین بار در سامانه نورینو ثبت می‌شود. 

او افزود: برای معلمان امسال دوره توانمند سازی به صورت حضوری را برگزار خواهیم کرد و قصد داریم ۳۵۰ هزار معلم را در طرح همت  توانمد سازی کنیم.

طرقی  ادامه داد: به میزبانی خراسان، کرمان، آذربایجان شرقی، مازندران و تهران ۸ قطب ایجاد کرده ایم که ۸۰۰ مدرس منطقه‌ای تربیت می‌کنیم که در گرو‌های ۱۰ تا ۱۵ نفره به صورت هماهنگ ۳۵۰ هزار معلم ابتدایی را برای ارتباط با دانش آموزان استثنایی آموزش می‌دهیم.

او افزود: رشته‌های جدید را با توجه به استعداد و علاقه دانش آموزان را در اوایل امسال باز مهندسی می‌کنیم.

طرقی  گفت: به زودی معلمان استخدام می‌شوند که امیدواریم  حدود ۲۰۰۰ معلم استثنایی را جذب کنیم.

وی گفت: در سال‌های گذشته علی رغم اینکه دانش آموزان در سنجش شناخته می‌شوند جذب مدرسه استثنایی نمی‌شوند در همین راستا ما سامانه محمود وند را راه اندازی کرده ایم که دانش آموزان استثنایی شناخته می‌شوند. تا کنون۱۶ هزار دانش آموز در این سامانه ثبت شده‌اند. ۳درصد به پوشش سال گذشته اضافه شده است امیدواریم امسال هم اضافه شود.

وی گفت: ما برای نواموزان در پیش دبستانی تا کنون خدماتی را ارائه نمی کردیم، اما برای نخستین بار خدمات تخصصی را برای نواموزان فراهم کردیم به طوری که قبل از سنجش، اختلالات کودکان شناسایی شده و می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع فرایند سنجش تحصیلی را آغاز کنند.

او ادامه داد: هرساله یک میلیون و۶۰۰ هزار نفر دانش آموز را مورد سنجش قرار می دهیم  که از این تعداد ۱۰۰هزار نفر نیاز به سنجش ندارند.
وی گفت: والدین تا ۱۰ تیر می‌توانند برای فرایند سنجش فرزندان خود اقدام کنند.

او ادامه داد: ۱۵۰ هزار نفر اتباع هستند که ۴۸ هزار نفر از این تعداد هنوز سنجش نشده‌اند.

وی ادامه داد: هزینه سنجش تغییر نکرده و افزایش نداشته‌ایم و ۶۰ هزار تومان است.

او گفت:کمتر از ۱ درصد از نوآموزان را برای شنوایی تخصصی به مراکز ارجاع داشتیم. همچنین ۱/۶ درصد برای بینایی به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار