نرخ رشد جمعیت در جنوب غرب خوزستان کاهش یافت

نرخ رشد جمعیت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مقایسه با سال‌های گذشته ۲ دهم درصد کاهش یافته است.

عبدالله خوان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان می‌گوید: با اینکه نرخ رشد جمعیت در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در سال‌های گذشته ۵ و نیم دهم بوده است، این رقم هم اکنون حدود ۲ دهم درصد کمتر شده است که البته با توجه به بافت سنتی و عشایری جمعیت این شهر‌ها و همچنین سابقه تشکیل خانواده‌های پر جمعیت در این منطقه نگران کننده است.

با اعمال سیاست ایجاد محدودیت در فرزندآوری در گذشته نرخ رشد جمعیت در استان خوزستان از ۳ و نیم تا ۴ درصد به حدود ۲ و چهار تا ۲ و نیم دهم درصد رسیده است؛ بنابراین باید تدابیری برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری اندیشیده شود تا نسل آینده نسل جوان و سازنده باشد و جمعیت پیر به حداقل برسد و مثل گذشته بیشتر جمعیت جوان باشد.

در این بین بیشترین نرخ رشد جمعیت به ترتیب مربوط به شادگان، خرمشهر و آبادان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به نرخ رشد جمعیت در شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نرخ رشد جمعیت در شهرستان شادگان بیش از ۲ و هفت تا ۲ و هشت دهم درصد، در خرمشهر ۲ و شش تا ۲ و پنج دهم و در آبادان حدود ۲ و پنج تا ۲ و چهار دهم درصد است.

نرخ رشد جمعیت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان یعنی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در حال حاضر ۳ و ۵ دهم است که در رتبه سوم کشور قرار می‌گیرد. 

این در حالی است که نرخ رشد جمعیت در استان خوزستان به حدود ۲ و چهار تا ۲ و نیم دهم درصد و نرخ رشد جمعیت در کشور هم اکنون ۷ دهم است که کمترین نرخ در ۲۵ سال گذشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.