توفیق عنافچه گفت:فضای مجازی در حال حاضر تهدید بزرگی برای زوج‌های جوان است که سهم بزرگی از آینده کشور را از آن‌ها گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،نشست برون بخشی مراقبت شاغلان وصیانت از جمعیت شهرستان آبادان باحضور کارشناسان بهداشت ودرمان در محل مرکز بهداشت آبادان برگزار شد. 

عنافچه سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: در شرایط فعلی ما با مشکل کاهش جمعیت و پیری آن مواجهه هستیم که یکی از مهم‌ترین مسائل در بخش سلامت هست و با توجه به سیاست نامه ابلاغی مقام معظم رهبری از سال ۹۳ در دست اجرا قرار گرفت.

او افزود: این نشست در راستای بررسی مشکلات و راهکار‌های مقابله با آن‌ها و کنترل جمعیت برای ۲۰ سال آینده برگزار شد.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان با اشاره به اینکه صیانت از جمعیت، صیانت از خانواده است گفت: هدف کنترل جمعیت افزایش آن در خانواده‌های پرجمعیت نیست بلکه حل مشکل تک فرزندی، و عدم فرزندآوری میان زوج‌های جوان و فاصله زمانی و سنی میان فرزند اول و دوم خانواده است. 

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: ما منکر مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و زوج‌های جوان نیستیم، ولی کاهش جمعیت به خودی خود بنیان خانواده را مورد مشکلات روحی و روانی بسیاری قرار می دهد.

عنافچه افزود:فضای مجازی در حال حاضر تهدید بزرگی برای زوج‌های جوان است که سهم بزرگی از آینده کشور را از آن‌ها گرفته وجوانان رابه سوی عدم فرزندآوری و ازدواج در سنین بالا تشویق می کند.

این نشست به صورت پرسش وپاسخ میان کارشناسان بهداشت وخانواده و مدیران ادارات حاضر در جمع و سرپرست مرکز بهداشت برگزارشد، که حاضران به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هر دو مقوله کاهش و افزایش جمعیت و پیامد‌ها و تبعات مختلف آن در زمینه‌های متفاوت درسطح خانواده وجامعه کلان پرداختند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.