امضای تفاهم‌نامه ۲۴ طرح سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت:۸ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری برای اجرای ۲۴ طرح به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان بین بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان امضا شد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۸۸ طرح سرمایه‌گذاری در قالب ۱۶ تفاهم‌نامه به ارزش ۲۳۵ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان در حوزه‌های مختلف آماده شد که ۸ تفاهم‌نامه شامل ۶۴ طرح به مبلغ ۲۱۰ هزار میلیارد تومان در حضور رئیس جمهور امضا شد و ۸ تفاهم‌نامه باقی‌مانده در جلسه امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امضا شد.

وی افزود: کل رقم تعهدشده سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی ۴۰۱ هزار میلیارد تومان بود که بالاترین رقم مربوط به شرکت مس سونگون آذربایجان و مبلغ ۱۰۱ هزار میلیارد تومان است که کار‌های فنی و اجرایی آن به زودی شروع خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد واحد‌های راکد موجود در استان تاکید کرد: از زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد ۱۵۰۰ واحد راکد تولیدی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و علم و فناوری در استان وجود داشت که از این تعداد ۶۰۰ واحد احیا شدند و پیش‌بینی می‌کنیم امسال در مجموع ۵۰۰ واحد توسط نهاد‌های متولی تولید احیا شده و به چرخه تولید بازگردند.

استاندار آذربایجان شرقی در جلسه  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌های استان در اجرای مصوبات این کارگروه گفت: بانک‌های استان فقط ۳۴ درصد این تصمیمات را اجرا کردند که این رقم قابل قبول نیست.

آقای عابدین خرم فعالان بخش خصوصی را سرمایه‌های استان و کشور دانست و افزود: اگر به امر تولید توجه کنیم و جلوی راه‌های کاذب کسب پول را بگیریم این کشور شکوفا شده و ملت به خودکفایی خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.