اجرای سنجش۸۸ هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی در استان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: سنجش همه ۸۸ هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی در استان اصفهان اجرا شده است.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ارائه گواهی سلامت یکی از شروط اصلی ثبت نام نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی است گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان هر ساله به منظور ارزیابی سلامت جسمی و ذهنی آن‌ها و شناسایی دانش آموزان استثنایی اجرا می‌شود.


وجیهه فاضل افزود: با تدبیر مسئولان در وزارت آموزش و پرورش و فعالیت اداره کل استثنایی، اجرای این طرح از آذر پارسال آغاز شد.


او  گفت:سنجش نوآموزان اتباع بیگانه در استان اصفهان که حدود پنج هزار نفر می‌شود به علت مهاجرت و اخذ برگه هویتی همچنان ادامه دارد.


فاضل با اشاره به اینکه برای ثبت نام دوره پیش دبستانی سنجشی تعریف نشده است گفت: برای آمادگی بهتر نوآموزان برای ورود به دبستان و کسب مهارت‌های اجتماعی، برقراری ارتباط با همسالان، تقویت عزت نفس و اعتماد به نفس، ثبت نام در دوره پیش دبستانی پیشنهاد می‌شود.


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان از خانواده‌ها خواست در مدارس محدوده محل سکونت خود ثبت نام کنند و گفت: با توجه به ترافیک، ثبت نام در فاصله زیاد در منزل، برای دانش آموزان بویژه دوره ابتدایی، باعث استرس، اضطراب و خستگی و در نهایت اختلال در یادگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.