با اهدای کارت همیاری محیط زیست از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد همیار افتخاری محیط زیست شد.

سید رضا نورانیان مدیر کل حفاظت محیط زیست یزد در نشست شورای اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان با مدیر کل  م معاون صدا و سیمای مرکز یزد ضمن خیرمقدم به حاضران، از همراهی صدا و سیمای مرکز یزد در تنویر افکار عمومی در حوزه محیط زیست تقدیر کرد.

او با اشاره به شعار هفته محیط زیست امسال با عنوان "نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی" افزود: آگاه سازی مردم و فرهنگ سازی، در کاهش استفاده بی رویه از مواد و ظروف پلاستیکی، زمینه ساز تحقق کاهش آلودگی پلاستیکی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست یزد با اشاره به اینکه نقش رسانه‌های ارتباط جمعی از جمله صدا و سیما در گسترش و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست حایز اهمیت است گفت:با توجه به ضریب نفوذ و تاثیر رسانه ملی در میان اقشار مختلف جامعه و همچنین تاثیر رسانه بر ترغیب مردم و مسئولین در پاسداری از طبیعت و حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور همکاری‌های مشترک این دو نهاد ضروری به نظر می‌رسد.

احسان کریمی مدیرکل صداوسیما مرکز یزد  ضمن جهادی خواندن کار در محیط زیست گفت: وجود ظرفیت‌های عالی و موضوع‌های بسیار متنوع در باره گونه‌های جانوری و گیاهی که بعضی از آن‌ها حتی برای مردم شناخته شده نیست، همگی از مواردی هستند که قابلیت تولید و مطرح شدن در صدا و سیما را دارند و این مرکز آمادگی همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست در زمینه فرهنگ سازی و آموزش جامعه را دارد. 

او افزود: استان یزد تنها استانی است که خبرنگاری با عنوان خبرنگار ویژه محیط زیست دارد و این ظرفیتی برای محیط زیست و معرفی آن می‌باشد که خوشبختانه در طی سال‌های اخیر بیش از ۳۰۰ گزارش زیست محیطی از استان تهیه که اکثر آن‌ها در شبکه‌های سراسری پخش و بعضا حایز رتبه در جشنواره‌های کشوری شده است.

کریمی ضمن اعلام آمادگی خود و مجموعه صدا و سیما در همراهی با محیط زیست گفت: محیط زیست استان صرفا متعلق به این نسل نیست بلکه برای آیندگان ما می‌باشد و اگر حمایت‌های استانی از آن نشود آیندگان ما را جور دیگر قضاوت خواهند کرد.

در این نشست مدیران و مسئولان هر دو نهاد بر تداوم همکاری‌ها و بهره گیری از توانمندی‌های علمی، تخصصی، و کارشناسی و فنی اداره کل حفاظت محیط زیست و ظرفیت‌های رسانه‌ای صدا و سیمای استان در ارتقای کمی وکیفی تولیدات رسانه‌ای برای تحقق اهداف مشترک در حوزه "حفاظت از محیط زیست " تاکید و برای هر گونه همکاری بین بخشی اعلام آمادگی کردند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد و معاونین و هیات همراه با همراهی مدیرکل و محیط بانان بازدیدی از منطقه داشته و ضمن مشاهده حیات وحش از جاذبه‌های پناهگاه حیات وحش شیرکوه از نزدیک دیدن کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.