شهردار یزد گفت: ۱۲۴ دستگاه اتوبوس و ون به ناوگان حمل و نقل شهری یزد افزوده می‌شود.

ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد گفت: به منظور نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری یزد قرار است ۲۹ دستگاه اتوبوس و ۹۵ دستگاه ون با اعتبارات دولتی و شهرداری یزد خریداری و به ناوگان حمل و نقل شهری افزوده شود.

او افزود: هزار و ۲۰۰ مینی بوس تا پیش از شیوع کرونا در یزد مشغول به فعالیت بودند که ۴۰۰ دستگاه از سرویس دهی خارج شده و مشکلاتی را در زمینه سرویس دهی به خصوص مدارس به وجود آورد و با خرید ون، بخشی از این مشکلات در سال تحصیلی آینده برطرف می‌شود.

شهردار یزد همچنین با اشاره به طرح بزرگ جداسازی آب شرب از فضای سبز در یزد اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر ۵۷ انشعاب آب شرب از فضای سبز جدا شد و امسال نیز قرار است ۴۰ انشعاب جداسازی شود که این اقدام نقش مهمی در صرفه جویی آب شرب و استفاده از پیاب و آب غیر شرب در آبیاری فضای سبز یزد دارد.

او ادامه داد: امسال آبیاری فضای سبز در شهرک دانشگاه و امامشهر که بیشترین مصرف آب فضای سبز را دارند، به صورت کامل جداسازی می‌شود.

محی الدینی درباره مشکل کمبود پارکینگ در شهر گفت: قرار است این مشکل با شناسایی زمین‌های جدید و ساخت پارکینگ در محلات و خیابان‌های مورد نیاز برطرف شود.

او با اشاره به اقدامات انجام شده از سیل سال گذشته تصریح کرد: از آن زمان تاکنون حدود ۸۰۰ چاه جذبی با عمق بیشتر در یزد، حفر شده و یا در حال حفر است که نقش مهمی در جذب آب‌های ناشی از سیلاب‌های احتمالی دارد.

شهردار یزد ایمنی در زمینه آتش نشانی را عمده‌ترین دلیل ناایمنی بنا‌های شهر عنوان کرد و افزود: در بسیاری موارد از ادامه کار ساختمان‌های ناایمن جلو گیری شده و یا تذکر‌های لازم برای رفع آن داده شده است.

او با ابراز مخالفت مجدد با طرح فاضلاب تأکید کرد: اجرای این طرح برای انتقال فاضلاب واحد‌های صنعتی و شیمیایی شهر یزد بود. 

محی الدینی همچنین از اجرای طرح‌های عمرانی با اعتبار دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهر خبر داد و اظهار داشت سال گذشته از محل عوارض معادن، ۹۲۰ میلیارد تومان سهم شهرداری یزد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.