مزیت‌های نصب پلاک‌های آبی هوشمند در اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: از طریق بارکد‌های روی پلاک‌های آبی رنگ هوشمند، اطلاعات عمومی ملک قابل بازخوانی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به مزایای نصب پلاک‌های آبی هوشمند در این کلان‌شهر گفت: در الگوی جدید، پلاک منازل با استفاده از نقشه‌های مکان‌مند در اختیار شهرداری و اطلاعات و داده‌های شرکت پست همسان‌سازی و سپس راستی‌آزمایی شده و پلاک‌های آبی رنگ دارای بارکد هوشمند پستی تهیه و طراحی شده است.


سعید ابراهیمی با بیان اینکه این خدمت برای راهنمایی مسیر، مکان‌یابی و ارائه خدمت با کیفیت‌تر نهاد‌ها و ارگان‌های خدمت‌رسان به شهروندان کمک می‌کند افزود: در حال حاضر با طراحی پلاک‌های جدید، استانداردسازی لازم انجام شده و از نظر زیباشناسی طراحی‌های لازم صورت گرفته است.


او با اشاره به اینکه از طریق این بارکد‌های روی پلاک‌های آبی رنگ هوشمند، اطلاعات عمومی ملک قابل بازخوانی است، گفت: این امر می‌تواند به ارائه خدماتی که متناظر به اطلاعات و مشخصات مکان‌مند ملک است کمک شایانی کند.


ابراهیمی افزود: چنانچه هرگونه تغییر کاربری در ملک اتفاق افتد، اطلاعات توصیفی پلاک به‌صورت خودکار بر اساس اطلاعات موجود در دیتابیس شهرداری به‌روزرسانی می‌شود و نیازی به تعویض و تغییر پلاک نیست.


او گفت: در حالت کلی، اصل موضوع مزیت پلاک‌های هوشمند، اطلاعات عمومی ملک است که در پایگاه‌های اطلاعاتی شهرداری اصفهان به‌نوعی در بطن پلاک‌ها نهفته و توسط گوشی‌های هوشمند قابل بازخوانی است و حتی شهروند می‌تواند اطلاعاتی مانند کد نوسازی، نقشه‌های هوایی، عوارض نوسازی، میزان عقب‌نشینی و سرویس‌های سایر ارگان‌های خدمت‌رسان مانند آب، برق، گاز و اورژانس را مشاهده کند.


ابراهیمی تاکید کرد: امکان بارگذاری سایر خدمات شهروندی روی پلاک‌های پستی وجود دارد و با رصد پلاک‌ها به‌صورت گام به گام خدمات شهروندی را نیز به سایر ارگان‌های خدمت‌رسان از جمله شرکت آب، برق و مخابرات ارائه می‌دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار