استاندار قزوین گفت:با برنامه ریزی‌های انجام شده میزان بهره مندی استان از ظرفیت‌های ریلی افزایش خواهد یافت.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در حاشیه بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از پروژه احداث خط دوم ریلی قزوین-زنجان گفت: یکی از عمده‌ترین مزیت‌های استان قرار گرفتن در شاهراه‌های ارتباطی شرقی-غربی و شمالی- جنوبی کشور به صورت جاده‌ای و ریلی است. 

وی با بیان اینکه به هر میزان که بتوانیم بر توسعه این ظرفیت تمرکز کنیم استان از منافع بیشتری بهره مند می‌شود، گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای افزایش بهره مندی استان از این ظرفیت‌ها انجام شده و با جانمایی شهرک‌های صنفی و صنایع جدید در کنار خطوط ریلی، از این فرصت برای توسعه استان استفاده خواهیم برد.

این مسئول افزود: در همین راستا بازسازی ایستگاه راه آهن قزوین و عملیاتی شدن ارتباط بین شمال و جنوب از محل راه آهن در دستور کار قرار دارد که در این راستا در سفر رئیس جمهور به استان مصوباتی داشته ایم و امروز با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و مدیرعامل راه آهن این موضوعات مورد پیگیری قرار گرفت. 

وی اضافه کرد: دو خطه شدن راه آهن تهران به غرب کشور با اجرای وعده‌های راه آهن و تسهیل گری در جهت استفاده مناسبت‌تر از فضای ریلی در مکان‌هایی که از شهر عبور می‌کند، عملیاتی خواهد شد. 

استاندار قزوین تاکید کرد: احداث زیرگذر و دیوار محافظ و رعایت ملزومات زیست مردم موضوعاتی است که به عنوان تعهدات راه آهن پیگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.