معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اهداف ثبت احوال تحقق یک سازمان هوشمند و ارائه خدمات غیرحضوری ساده و در دسترس به مردم است.
کارگر افزود :در این زمینه اقداماتی از جمله راه اندازی سامانه سهیم است که در آن علاوه بر اطلاعات سببی و نسبی و خانواده افراد در آن گذاشته شده است و خدمات ثبت احوال در آن ایجاد شده است.
وی اضافه کرد : مردم با مراجعه به این سامانه به آدرس sahim.sabteahval.ir میتوانند خدمات غیرحضوری دریافت کنند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیان داشت :سازمان ثبت احوال در کشور به ۲۰۰ دستگاه دولتی خدمات ارائه میدهد.
کارگر گفت: تلاش میکنیم همه خدمات غیر حضوری برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد هم فراهم شود.
وی به خدمات پایگاه نشانی هم اشاره کرد و گفت: طبق قانون نشانی افراد در پایگاه نشانی سازمان ثبت احوال نگهداری میشود و همه دستگاهها موظفند آخرین استعلام نشانی افراد را برای ارائه خدمات از سازمان ثبت احول استعلام و دریافت کنند.
رئیس سازمان ثبت احوال اضافه کرد: افرادی که نشانی آنها تغییر کرده هر چه سریعتر به سامانه نشانی مراجعه و نشانی جدید خود را ثبت کنند زیرا خدمات دولتی بر اساس نشانی آنها انجام میشود.
کارگر افزود: در دو سال گذشته حدود ده میلیون کارت ملی صادر و تحویل متقاضیان شد و کارتهای ملی تاریخ گذشته تا پایان سال ۱۴۰۵ اعتبار آنها را تمدید کردیم
گفتنی است در پایان این جلسه پرهیزگاران به عنوان مدیرکل ثبت احوال استان انتخاب و از خدمات صادقی تقدیر شد.