انجمن آثار و مفاخر فرهنگی چهارمحال و بختیاری با حضور رییس انجمن، استاندار، رییس مجمع نمایندگان و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان در دفتر امام جمعه شهرکرد به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

همزمان با آغاز فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی چهارمحال و بختیاری، تفاهمنامه همکاری این انجمن با استانداری به امضا محمود شالویی و غلامعلی حیدری رسید.

رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست انجمن چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این انجمن اکنون در شهرکرد دایر شده است و در صورت صدور مجوز از سوی هیات امنا این شهرستان بروجن نیز دایر می‌شود.

محمود شالویی اظهار داشت: بزرگداشت مفاخر و حفظ و نگهداشت آثار فاخر فرهنگی از مسئولیت‌های این انجمن در استان‌هاست.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هر استان مفاخر خاص خود را دارد و این استان مفاخر بزرگ و نامی مانند آیتالله دهکردی، دهقان سامانی، عمان سامانی، میرزا حبیب دستان، بی بی مریم، علیمردان‌خان و سرداران و شهیدان دفاع مقدس دارد.

غلامعلی حیدری اظهار داشت: مقام معظم رهبری از بی بی مریم که در مقابل استمعار انگلیسی‌ها ایستاد نام برده اند و در بین زنان و مردان مفاخر بزرگی وجود دارد.

به گفته وی، هویت هر استان مفاخر فرهنگی است و با راه‌اندازی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی این خلا در معرفی مفاخر به نسل جوان برطرف خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران یکی از بهترین مولفه‌های معرفی آثار و مفاخر فرهنگی است و اگر چه بسیاری از مفاخر این استان ناشناخته هستند، ولی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در معرفی این بزرگان تلاش وافر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار