لزوم توسعه فرهنگ قرآنی در کشور

امام جمعه موقت شهرکردگفت:باید با فرهنگ قرآنی در کشور به پیش برویم و فرهنگ قرآنی به ما می‌آموزد که احسان، نیکوکاری، فداکاری و ایثار داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد افزود: بالاترین و بیشترین توصیه‌ها و تاکیدات از طرف پیامبر اکرم (ص) و امامان شیعه (ع) در مورد پرداختن به این کتاب آسمانی است.

وی ادامه داد: فرهنگ قرآنی شامل تواضع، فروتنی، پاکی، نجابت، پاکی، رعایت حلال و حرام، دوری از زرق، برق و تجمل و بندگی خدا است و فرهنگ قرآنی یعنی احسان، نیکوکاری، فداکاری و ایثار داشته باشیم و خانه‌های خود را با قرآن نورانی کنیم.

فاطمی ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی برگرفته از مفاهیم قرآن کریم است و اگر بخواهیم در نظام اسلامی قرین سعادت شویم و در مسیر درست حرکت کنیم، چاره‌ای جز اینکه با قرآن باشیم نداریم و مسوولان باید به این نکته توجه کنند.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: رسول خدا (ص) به مسلمانان تاکید داشتند که فرزندان خود را بر سه حُب پیامبر (ص)، اهل‌بیت (ع) و قرائت قرآن کریم تربیت کنند و خوشبختانه ایرانیان سابقه درخشانی در پرداختن به قرآن کریم دارند.

فاطمی اظهار داشت: حافظ، سعدی، فردوسی و سایر مفاخر ملی ایران همگی ارادت ویژه‌ای به قرآن داشتند و حافظ در ۱۰ جا از کتاب کلیات کتاب خود نام قرآن را برده و تاکید می‌کند که توفیقات او به برکت قرآن است.

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد افزود:اعتقاد مفاخر فرهنگی کشورمان به قرآن کریم در آثار بجا مانده از آنان مشهود است و به این علت نمی‌توانیم قرآن را از گذشته پرافتخار خود جدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار