وضعیت مطلوب همدان در تولید گندم

کیفیت تولید گندم امسال استان همدان به جهت نظارت مستمر و پایش مزارع و انجام سمپاشی‌های به موقع و هدفمند و بر اساس آزمایش‌ها و گزارش‌های رسیده از کیفیت مناسبی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: کشت گندم در این استان امسال در بیش از ۴۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی انجام شد.

رضا بهراملو گفت: همچنین سال زراعی جاری ۲۲۰ هزار هکتار علیه سن غلات و ۲۳۰ هزار هکتار علیه پوره سن غلات سم پاشی در مزارع گندم و جو انجام شد.

او گفت: در سال زراعی پارسال ۴۰۴ هزار هکتار علیه آفات سمپاشی شده بود که این میزان در سال زراعی جاری به ۴۳۰ هزار هکتار افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سن گندم: آفت سن یک حشره قهوه‌ای غبارآلود است که در سرتاسر ایران و افغانستان به ویژه در محصولات گندم، جو و جو یافت می‌شود و از این‌رو با نام سن گندم شناخته می‌شود.

بهراملوگفت: در عملیات مبارزه علیه سن غلات در سال جاری بیش از ۱۶۰ کارشناس در قالب گروه‌های شبکه مراقبت از سن و پوره گندم و جو را برعهده داشتند.

او گفت: بیش از ۱۲ هزار دستگاه انواع ادوات سم پاشی در مبارزه با آفات کشاورزی در استان همدان بکار گرفته شد.

همدان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی است که با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی (آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمار‌های منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار