آسفالت ۲۰۱ کیلومتر راه روستایی و فرعی در استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۰۱ کیلومتر راه روستایی و فرعی در این استان بهسازی و روکش آسفالت شده است.

جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: این میزان عملیات در ۱۴۳ کیلومتر راه روستایی و ۵۸ کیلومتر از راه‌های فرعی اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر از ۵ هزار کیلومتر راه روستایی در این استان ۶۵۰ کیلومتر راه خاکی بالای بیست خانوار هستند که آسفالت آن‌ها نیازمند ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی اضافه کرد: همچنین رویه آسفالت ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی نیز در اثر گذر زمان، فعالیت معادن و عبور بار‌های غیرمجاز تخریب شده که اعتبار مورد نیاز برای بهسازی آن‌ها نیز ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

حق‌لطفی ادامه داد: به منظور جبران این کمبود علاوه بر ظرفیت تهاتر نفت و مصوبات سفر هیات دولت به استان قزوین، با هدف محرومیت زدایی و گسترش منطقه ای، تفاهم نامه‌ای بین استان و قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام برای زیرسازی، اصلاح مسیر و روکش آسفالت ۶۶۷ کیلومتر از راه‌های خاکی با بیش از بیست خانوار استان برای مدت ۳ سال به امضا رسیده است.

به گفته وی در گام اول از پروژه‌های احداث راه‌های روستایی ابلاغی به قرارگاه که ۳۴۸ کیلومتر است، عملیات زیرسازی، تعریض و روکش آسفالت ۱۵ پروژه راه روستایی با مجموع ۱۵۷ کیلومتر به زودی آغاز خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار