طرح خطرسنجی برای هزار سالمند در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در سال گذشته یک هزار سالمند تحت حمایت از خدمات خطر سنجی شامل کنترل فشارخون، آزمایش‌های قند و چربی بهره‌مند شده اند.

ناصر ظاهری مدیر کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در مجموع ۳۱ هزار و ۳۹۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار و ۷۷۹ نفر را تحت حمایت دارد که ۱۷ هزار و ۲۴۹ نفر سالمند بالای ۶۰ سال هستند.

وی ادامه داد: طی سال گذشته در کنار خدمت رسانی به عموم مددجویان، سالمندان نیز از خدمات ارائه شده بهره‌مند شدند یکی از خدمات ضروری موضوع آزمایش‌های خطرسنجی بود که شامل کنترل فشار خون، آزمایش‌های قند و چربی خون بود که یک هزار سالمند در این طرح شرکت کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: به این تعداد سالمند شرکت کننده در طرح نیز سبد بهداشتی اهداء شد که ارزش مجموع این سبد‌ها ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. البته برای سالمندان نیازمند پوشینه و ایزی لایف نیز از محل اعتبارات حوزه بهداشت و درمان کمک‌هایی ارائه شده است.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات مورد نیاز سالمندان خدمات دندانپزشکی می‌باشد که در این زمینه ۶۸ مددجو از خدمات پروتز کامل دندان بهره‌مند شدند که هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۲ میلیون تومان در برداشته است.

ظاهری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات ارائه شده پرداخت کمک هزینه درمانی برای هزینه‌های غیربیمه‌ای سالمندان است که در این زمینه مساعدت شده همچنین در بحث کمک هزینه نگهداری بیماران سالمند در منزل، ماهانه ۲۵۰ هزار تومان به ۲۵۹ سالمند پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: سالمندان تحت حمایت ساکن در مناطق روستایی مشمول بیمه روستایی رایگان هستند که هزینه‌های احتمالی بستری بیمارستان آن‌ها به صورت رایگان محاسبه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: خدمات مختلف به سالمندان ارائه شده، ولی افزایش و ارتقای این خدمت رسانی مستلزم کمک های مردمی است از این رو عموم مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را از طریق مراجعه حضوری، سایت کمیته امداد و یا از طریق کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* اهداء کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار