رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: بیش از صد هزار درخت، درختچه، نشاء و بوته گلی در سطح شهر کشت شده است.

بهدانی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در زمینه تأثیر زیباسازی منظر شهری در ایجاد روحیه نشاط و سلامت شهروندان و به منظور کاشت گل‌های متنوع تابستانی سازگار با اقلیم شهر، اقدام به کاشت بیش از هزار اصله درخت و درختچه و صد هزار نشاء و بوته گل فصلی کرده است.

او افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان، این سازمان به منظور ارتقای منظر شهری و نشاط شهروندان اقدام به کاشت گونه‌های متنوع مانند گل اطلسی، شاهپسند، کوکب، آفتابگردان، نازآفتابی، آهار، شمعدانی، بابونه و مریم گلی کرده است.

به گفته بهدانی از این تعداد، ۴۰ هزار بوته گل از محل تولیدات سازمان تأمین شده که در میادین، آیلند‌ها و بوستان‌های سطح شهر کاشته شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند اعتبار هزینه شده در این زمینه را ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و از  شهروندان خواست در حفظ ونگهداری درختان و گل‌های فصلی کوشا باشند.

او با اشاره به اینکه همواره باید مشکل کم آبی و خشکسالی را مدنظر داشت، بیان کرد: همواره تأکید و تلاش ما استفاده از گیاهان با نیاز آبی کم است تا علاوه بر بهره مندی از زیبایی و اثرات مثبت گل‌ها و گیاهان در مصرف آب نیز صرفه جویی شود.

برچسب ها: گل فصلی ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.