فرماندار شهرستان اردبیل گفت:یادمان شهدای والامقام دفاع مقدس شهر هیر با استفاده از بهترین مصالح ممکن و بهترین طراحان کشور احداث می‌شود.

سید محمد اعتماد اعجازی ظهر پنجشنبه در نشست با جمعی از مسئولان استان، شهرستان هیر با اشاره به جایگاه والای شهدا در جامعه اظهار کرد: یادمان شهدای والامقام دفاع مقدس هیر با استفاده از بهترین مصالح ممکن و بهترین طراحان کشور ساخته می‌شود.

او با بیان اینکه این یادمان باید به صورت ماندگار در تاریخ شود، گفت: مباحث تاریخی و فلسفی هم برای درج در المان توسط کارشناسان تاریخی تدوین خواهد شد و همچنین استفاده از تاریخ‌دانان و نخبگان فرهنگی برای راه اندازی این اثر فاخر فرهنگی باید در اولویت باشد.

فرماندار شهرستان اردبیل تعیین مکان این یادمان را بسیار مهم دانست و افزود: این یادمان باید در مکانی ایجاد شود تا علاوه بر دسترسی راحت برای همگان، دارای تأثیرات مثبت و خوب فرهنگی برای مردم باشد.

اعتماد اعجازی خاطرنشان کرد: اعتبارات لازم هم برای تسریع در این یادمان توسط دستگاه‌های اجرایی اختصاص می‌یابد تا در مدت زمان تعیین شده این یادمان آماده شود.

او افزود: جمع آوری آثار مربوط به شهدا، گردآوری زندگی نامه، وصایا و اشیای به جای مانده از شهدا با هدف حفظ و انتقال آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی به نسل‌های بعدی باید در اولویت فعالیت‌های فرهنگی و دینی در استان قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.