دادگاه مسکو درخواست تجدیدنظر خبرنگار وال استریت ژورنال که به جاسوسی متهم است را رد کرد.

همزمان با جنگ اوکراین و رویکرد خصمانه کشور‌های غربی به رهبری آمریکا علیه روسیه، جنگ رسانه‌ای غربی‌ها نیز علیه مسکو طی ۱۶ ماه گذشته تشدید شده است. اکنون اوج تقابل میان غرب و مسکو به بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال در روسیه مربوط می‌شود. سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) در ۲۹ مارس اقدام به بازداشت ایوان گرشکوویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال به اتهام جاسوسی برای آمریکا از یک شرکت نظامی روسی کرد. دادگاه روسیه اکنون در حال رسیدگی به این پرونده است. 

به گزارش تله تریدر، دادگاه شهر مسکو امروز (پنجشنبه) درخواست تجدید نظر گرشکوویچ پیرامون تمدید بازداشت وی به اتهام جاسوسی را رد کرد. 

در حکم دادگاه در این باره آمده است: بنابر جرمی که گرشکوویچ به آن متهم شده است تصمیم دادگاه لفورتوو برای تمدید بازداشت وی پابرجاست و درخواست تجدید نظر متهم رد می‌شود. 

گرشکوویچ که در ۲۹ مارس در یکاترینبورگ به ظن جاسوسی برای آمریکا بازداشت شد در اواخر ماه مِه فرآیند بازداشت وی از سوی دادگاه تا ۳۰ اوت تمدید شد. مقامات روس می‌گویند گرشکوویچ در ماه آوریل به اتهامات وارده بر خود اعتراف کرده است. 

با این حال، مقامات آمریکایی با رد اتهامات وارده بر این خبرنگار، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او شده اند. این در حالی است که مقامات روس از وجود شواهد متقن در این باره خبر می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار