آغاز برنامه های هفته قوه قضاییه در استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: برنامه های هفته قوه قضاییه با شعار " در راه عدالت برای مردم " اجرا می شود .

 عبدالهی گفت:  تلاش دستگاه قضایی استان سمنان جلب رضایت مردم در مسیر عدالت روز افزون و همه جانبه است

وی حمایت های قضایی از واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار و راکد را یادآور شد و گفت : اتین حمایت ها سبب حفظ اشتغال و جلویگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی شد.

وی با بیان اینکه تقاضای مردم تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی است گفت :  میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها از ۸۹ روز به ۸۶ روز کاهش یافته است.
عبدالهی  افزود:  ۱۹ درصد از پرونده‌های دستگاه قضایی استان سمنان ، پرونده هاس مسن ( با قدمت بیشتر زمان رسیدگی ) است که در مقایسه با سایر استان‌ها کمترین میزان موجودی در پرونده‌های بالای یکسال را شامل شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با قدردانی از تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف، صلح یاران و اعضاء ستاد صبر استان سمنان برای سازش در پرونده‌های قصاص نفس خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۱۴ فقره سازش در پرونده‌های قصاص نفس حاصل و محکومین این پرونده‌ها از مجازات  اعدام رهایی یافتند.

عبدالهی، دادرسی الکترونیکی و اجرای ظرفیت‌های مختلف آن را از رویکرد‌های تحولی دستگاه قضایی استان دانست و خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۵۳/۷ درصد از پرونده‌های یکتا به صورت تمام الکترونیک رسیدگی و  ۱۴ هزار و ۲۸۴ مورد دادرسی الکترونیک انجام شده  است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار