کاهش زمان رسیدگی به پرونده های قضائی در سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی در دادگاه های استان به ۸۶ روز کاهش پیدا کرده است و امیدواریم این روند همچنان کاهشی باشد.

عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان  درنشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: شعار امسال هفته قوه قضاییه برای مردم در راه عدالت انتخاب شده است که هدف از آن جلب رضایت مردم و ایجاد روحیه در بین جامعه است.

وی افزود: مردم مطالبات به حقی از دستگاه قضایی دارند و از ما توقع دارند حقوق عامه احیا شود.

عبدالهی بابیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۹ هزار پرونده در دادسراها، محاکم کیفری، تجدید نظر، اجرای احکام، و شورای حل اختلاف ثبت شده است اظهار داشت: ۵۵ درصد این پرونده ها در دادگستری و ۴۵ درصد آن در شورای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: پنج هکتار بستر رودخانه و ۳۷۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع اراضی ملی سال گذشته رفع تصرف شد.

وی بیان کرد: آزادی مجرمان زندانی سال گذشته نسبت به ۱۴۰۰ افزایش ۱۹ درصد داشت. عبدالهی یادآور شد: ۱۴۰ نفر از زندانیان با پابند الکترونیک سال گذشته از زندان آزاد شدند که ۷۱ درصد نسبت به ۱۴۰۰ افزایش داشت.

وی تصریح کرد: سه ماه نخست امسال آزادی مشروط زندانیان یک درصد افزایش یافت و سال گذشته نیز ۱۴۰ زندانی به صورت ازادی مشروط آزاد شدند که سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ ۴۵ درصد عملکرد این زمینه بهبود یافت.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ کارخانه طی یکسال گذشته بازید و با ۵۰۵ تولید کننده برای گره‌گشایی صحبت شد که نتیجه همکاری جلوگیری از بیکاری ۲ هزار کارگر و اشتغالزایی برای سه هزار و ۶۰۰ کارگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.