مدیر عامل شرکت گاز ایران گفت: ثبات انتقال گاز در شرق کشور را دنبال می‌کنیم.

چگنی معاون وزیر نفت در نشست با استاندار خراسان جنوبی گفت: ما درصدد ثبات و پایداری انتقال گاز در شرق کشور و قدرت مانور برای صادرات گاز به کشور‌های همسایه از جمله عمان و پاکستان هستیم.

او افزود: خطوط انتقال فشار بالای گاز در کشور ۳۹ هزار کیلومتر و شبکه انتقال گاز روستایی و شهری ما بیش از ۴۲۶ هزار کیلومتر است.

چگنی بیان کرد: به دنبال تقویت شبکه گاز شمال شرق، خط انتقال گاز از عسلویه به سرخس و همچنین تربت حیدریه به طول ۶۵ کیلومتر در حال انجام است.

معاون وزیر نفت عنوان کرد: عمده میادین گازی ما در جنوب کشور است و استخراج و پالایش آن به طول ۲ هزار کیلومتر و انتقال آن به شمال کشور کار سنگینی است و فقط گفتن آن آسان است.

او افزود: بیش از ۹۸ درصد شهر‌های کشور از نعمت گاز برخوردارند و تا پایان امسال نیز ۸۸ درصد روستا‌های کشور از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

چگنی گفت: تمرکز شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به مناطق محروم کشور است و این توانمندی و افتخاری برای ماست که به برکت انقلاب محقق شده است.

معاون وزیر و مدیر عامل شرکت گاز ایران تصریح کرد: ماهانه هزار متر مکعب گاز مصرف می‌کنیم که این نشانه مسرف بودن ماست. در صورتی که می‌توانیم با این میزان ارزش افزوده خوبی را در صنایع و صادرات ایجاد کنیم؛ لذا بایستی در مصرف این نعمت خدادادی صرفه جویی بیشتری داشته باشیم.

او ادامه داد: بهینه سازی در دستور کار ماست لذا تعویض بخاری‌های کم بازده با پر بازده را با جایگزینی ۴ میلیون و ۱۰۰ بخاری پر بازده در دستور کار داریم.

قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های کم برخوردار است لذا از زمان استقرار دولت سیزدهم بیشترین وقت را در مشکلات زیرساختی گذاشتیم، اما وقتی استان را با استان‌های دیگر مقایسه کنیم می‌بینم فاصله زیادی در این بین وجود دارد، به همین دلیل دولت در بحث برقراری عدالت، نگاه ویژه‌ای به استان داشته است و گاز هم یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های آبادانی است و پیشرفت استان در گرو تأمین گاز است.

او افزود: گاز یکی از موضوعات اساسی در استان ما است، در سرمای شدید پارسال همه پای کار بودند و توانستیم آن روز‌ها را به خوبی پشت سر بگذاریم.

قناعت تصریح کرد: پارسال ۱۰۰ درصد خانوار‌های شهری استان ما از گاز طبیعی برخوردارند و علاوه بر آن حتی برخی روستا‌های زیر ۷ خانوار ما نیز از این نعمت برخوردارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۳۳۵ طرح از سوی شرکت گاز استان انجام شده که در حوزه مسکن محرومان، مسکن ملی، صنایع و روستا‌های استان بوده است.

او افزود: نهبندان جزو شهر‌های محروم استان است که باید بیش از پیش به آن توجه شود که با افتتاح طرح گازرسانی دشتک - نهبندان با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان، پیشرفت خوبی در این زمینه رقم خورده است.

محمودی مدیر عامل شرکت ملی گاز خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه تمامی ۳۲ شهر استان از نعمت گاز برخوردارند، گفت: میزان گازرسانی از دهه فجر پارسال با بیش از هزار و ۴۰۰ روستای برخوردار از گاز؛ امروز به هزار و ۹۲۹ روستا رسیده است.

او افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۰۰ هزار انشعاب گاز برای هم استانی هایمان تأمین شده است و هم اکنون تأمین گاز شهری در استان به عدد ۱۰۰ درصد و تأمین گاز روستایی استان نیز به ۹۹.۸ درصد رسیده است.

محمودی گفت: با کلنگ زنی طرح خط لوله دوراهی دشتک به نهبندان این نوید را می‌دهیم که تا هفته دولت سال آینده در خراسان جنوبی هیچ روستای با سکنه دائم بدون گاز نخواهیم داشت.

برچسب ها: انتقال گاز ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.